Sunday, November 25, 2018

Baiti Jannati

Alhamdulillah cik mus dpt juga sebijik rumah PPR kt Kempas. so hari ni cik odah pon dengan suci murni baik hati menemani cik mus pergi membayar deposit rumah sesambil meninjau kawasan.



sewa sebulan adalah sgt murah.. alhamdulillah ada juga tempat berteduh nnt


ni plak plan rumah. kinda besar gak utk sejenis rumah PPR. tapi mcm byk gak nak kene buat kt umah ni nnt.. actually bangunan ni terbengkalai since 2016 lagi. so opening utk 2018.. tapi tak dpt kunci lagi.. dapat tgk dari luar je


sesama merenung bangunan.. aku tanya kt dia, abg ni ke rumah kite nanti..pastu sama2 gelak.. agak creepy gak bangunan ni, yer laa bangunan terbengkalai.. kitorg maybe berhadapan dengan masalah parking kete.. kemalasan nk g buang sampah.. masalah lif dsb.. but better than nothing.. alhamdulillah syukur

Friday, November 2, 2018

Kawan Baru

awak untungla, ada kawan2 baru..


ermm itu salah aku ke kalo aku ada kawan baru??
salah aku ke kalo ko sorg yg tak pandai berkawan???
abes aku kene terperangkap dlm dunia introvert ko???

tak faham btoi aku,
org kata aku busy. asik busy asik busy.. tp aku rasa aku tak pernah miss utk reply each and every msg kt whatsap, telegram. fb msgr dan segala medium yg ada..
aku ada je time korg planned nak buat gathering. and aku respect masa korg utk hangout dgn aku sbb korg da berkeluarga..

so adakah salah kalo aku mulakan persahabatan dgn org2 baru????

Monday, October 29, 2018

SELAMAT BERPINDAH

goodbye apartment tainia yg penuh kisah suka duka...
selamat datang gugusan cempaka 6...

kawasan umah baru ni bising.
at least takde takut tido sensorg..
tpi jenuh la nak manjat tangga... hahaha

mus kata sabarla. nnt pindah johor eak..
ok odah bersabarla ni

Friday, October 26, 2018

Penat

Tatau nak mula dgn apa,
Kekok gila.
Aku patut dlm fasa tak perlu menaip kt sini.
Tp tak tahan btoi...

Stress mcm ni...
Semua kesalahan kt bahu aku..
Aku rasa benak giler,
Nak lari jejauhhhh...

Nak batalkan apa yg dirancang,
Tpi tak semudah itu ☹️

Kenapa sayangkan aku lepas tu nak tinggalkan aku??

Saturday, October 20, 2018

benar atau tidak

aneh tak, kalo tetibe kawan ko bersikap ayu dan pemalu kt sorg bro ni..
selama ni boleh plak buat lawak tendang terajang bagai.
this time.. suara pon ala2 keluar tak keluar.. malu2 nak bertanya..

eh eh dan kenapa.. 
suke bro ni eak...
hurmm gua perati je.. dan gua nampak ada org laen perati kan dorg... hurmm
harap2 tekaan gua mengena kali ni...

Friday, September 14, 2018

A Ride to remember

kisah geng2 die nak g Pantai Timur ni da diwar2kan tah dari dulu lagi rasanya.. tak sangka mmg btoi2 dorg buat trip ke sana.. at first die kata dia tak pergi..pastu mcm nak pegi, pastu die plak dok pujuk2 aku suh pegi.. can you imagine ride motor pegi kelantan terengganu tu... JAOH KOT....

die belikan aku jaket.. belikan t-shirt.. tapi semua saiz kecik.. dia duk ckp teringin nak ride dgn kekawan apa seme.. pujuk demi pujuk demi pujuk.. last2 aku pon kata ok... neves nak minta kebenaran dr mak.. tp mak kasik je.. ok la kite kemas2 barang. siap study dgn abg2 kaki rider, camne nak ride... haahah sampai camtu skali.

geng2 die da lepas pd malam khamis, dan dia gerak malam jumaat. bila dia sampai petronas NKVE subang, aku terkejut la tetibe kawan die si daus R1 pon ada.. rupa2 daus tu kejar die dr JB, bertemu kt RnR pagoh. so kitorg mulakan journey ke Pantai Timur. Plan asal adalah bertemu dgn geng dorg kt Kuala Terengganu, tp dekat Shell karak, die ajak si daus tu pergi Kelantan lalu Gua Musang.

ok Daus on. aku da cuak da.. ko giler lalu jalan Gua Musang memalam.. time tu malam still awal.. dlm kul 10PM.. kitorg meredah jalan. asal jumpa stesen minyak kitorg isi minyak. sampai la kt lipis, jumpa last petronas.. isi minyak, kencing dan teruskan jalan. time tu jam dlm kul 11mlm. lepas tu jalan mcm jem.. rupa2 JPJ ada buat roadblock. patutla byk lori2 brenti tepi jalan.

da jadi hal plak motor dorg ni takde roadtax. kitorg pusing balik. malam2 sementara monitor roadblock.. nak patah balik ke KL  tak boleh sbb situ pon ada roadblock..  lps tu kitorg try redah. roadblock tak habis lg.. aku da nak terkencing lagi ni.. adoii cuak btoi.. pastu kitorg lepak kt tepi jalan sama2 abg lori.. dlm kul 3am, roadblock habis.. kitorg terus vroommm menyusuri jalan paling angker di semenanjung Malaysia.


aku da pelik, kenapa byk lori kereta berenti tepi jalan.. ada 2 bijik kitorg je menyusur jalan ke gua musang. angin kuat giler. aku punye pundi kencing da berat.. aku da letih giler... tongkeng aku sakit.. jalan makin gelap.. aku sesgt mengantuk.. aku naikkan visor helmet dan menyanyi sekuat hati.. hilang kejap ngantuk aku...dan around kul 5am kitorg sampai ke hentian gua musang. aku terus masuk toilet pakai helmet.. hahahha legaaaa dpt membuang air kecik....

kitorg rehat sampai kul 5:30am, kemudian teruskan perjalanan dan akhirnya dlm kul 9am kitorg sampai kt homestay.. mandi2. aku g lelap kejap. kul 12 checkout. kitorg g mkn kt kedai cekgu dan pergi ke Bike Week Kelantan.. berkumpul laa motor2 pelbagai jenis kt situ. sempat jumpa Bampol kejap... pastu g bengkel sbb ada 2 biji moto breakdown. si mus plak dok tunggu air ketum die sampai... adoii tak sesudah air ketum.. around kul 7:30 mlm kitorg gerak pegi kuala terengganu.

Budak KT yg lead kitorg tu bawa laju gilerrrrr... tercirit dak2 ni nak kejar.. dah la angin kuat, mmg susah nak bawa laju. around kul 10pm kitorg sampai pantai batu buruk utk dinner.. lepas tu nak check in kt Marang tp resort buruk nak mampos.. budak2 ni blah keluar... n sewa kt resort laen..

besoknye, dorg masih baiki satu motor yg breakdown. dlm kul 3 pm gerak la pegi masjid kristal. time ni aku salah tunjuk jalan kt mus.. merasa kene marah dgn die.. sampai ati marahkan odah.. lepak makan posing2. dlm kul 6:30PM kitorg menuju ke cherating.. time ni hari da hujan. merasa laa spender basah kene hujan.. berenti kt RnR nak kasi hujan reda sbb ada sorg ni taleh bawa moto kalo menggigil kesejukan. aku da ckp kt rombongan.. nnt exit kt chukai.. tp ada yg melalut sampai jabor... aiyoohh..

so dlm 10:30PM kitorg sampai homestay yg kawan dorg dr kuantan sewakan. kitorg mandi2, sidai baju yg basah, keluar carik selipar dan makan.. merasalaa memasing makan 2 pinggan sorg.. da takde nak malu2 dah.. lapo giler tak terkata.. mujur makanan makcik tu sedap...

balik homestay, terkukikukikuki sampai kul 3am, baru memasing tido.. besoknye lepas sarap. ada yg mandi laut.. lepak2 pekena angin laut. kitorg check out dan gerak ke KL utk balik ke JB


sampai Kota Damansara kul 9:30PM. die teruskan perjalanan ke JB sampai JB kul 3am.. kesian die letih giler... aku plak jadik takleh tido sbb bikelag.. rasa melayang2.. overall pengalaman ni mmg menarik.. kekawan komen, wow bestla boleh pelok2 cikmus.. actually yg sebenar2nya, kalo peluk die, tgn jadik lenguh giler... siryes.. aku lebih comfortable kalo jatuhkan tgn kt peha. n kalau angin kuat ke aku akan pegang poket kiri dan kanan dia...

time ride ni, penunggang mmg akan cepat naik angin. merasala tgk couple2 ada yg gaduh2 sbb salah jalan apa seme.. aku pon hampir gak nak tarik muka dgn mus.. tp aku cover dgn g kepoh2 amek gambo.. kasik die rilek2 dgn kawan2 die sambil sapkok.. da cool baru aku pegi kt die.. taleh tarik muka lelama nnt die stress... terus taleh fokus.. da sampai destinasi terakhir baru bermaafan terkasar bahasa apa seme...

Sunday, July 1, 2018

Dugaan kami

we had the saddest moment yg kitorg share bersama2..
terlalu sensitif utk aku tulis kt sini.
cukupla kami je yg tahu apa yg dah terjadi..
aku cuma mampu memberikan sokongan kepada dia. 
bersama2 membantu dia menyelesaikan permasalahan..


and suprise suprise...

this is how he proposed me.. aku cuma cadangkan utk kitorg bertunang tahun ni.. akhir tahun..
tapi, tapi tapi.. dia terus heret aku g beli cincin.

pergi ke kedai pertama.. keji sgt sbb takde cincin saiz aku. kitorg memusing kt angsana.. jumpa laa cincin yg ok... muka abg pasrah je sbb jari aku beso.. maka duitnye pon besoooo..hahahaha sabar la abg...

berbunga2 dia tunjukkan cincin kt mak dia.. dia suh aku simpan dulu cincin ni.. nnt sampai masa mak dia sarungkan...

thanks so much abg.. i love u

Monday, June 18, 2018

innalillahiwainnailahirojiun

Atok Mon menghembuskan nafas terakhirnya.
Atuk adalah mak kepada abah.

semoga rohnya dicucuri rahmat.
Terima kasih atuk kerana lahirkan abah kami yg hebat...

Saturday, June 16, 2018

beraya dan merisik

Raya ketiga, kitorg pepagi lagi da bertungkus lumus menyediakan juadah utk tetamu yg bakal datang beraya. mak aku masak nasik jagung, kitorg buat ayam masak merah, ayam kampung ungkep, mira buat sandwich, soto dan kuih muih..

aku da set schedule yg famili mus akan sampai kul 12 tengahari. since die kata da bertolak jam 9 am.. dan aku set utk famili2 mak aku dtg jam 3ptg..

sebaliknya diorg sampai serentak jam 3ptg.. kelam kabut kitorg terima tetamu. tak pepasal kawan2 adik seramai2nya pon sampai.. kitorg hidangkan sandwich je. sori la kawan2 adik.. hidang2, eh alamakkk lauk tak cukupppp... boleh plak mak aku masak nasik seperiuk. ayamnye 3 ekor je.. kitorg hold soto utk tetamu belah petang. terkocoh2 angah aku pegi beli ayam utk dimasak sambal..


kali kedua aku jd highlight majlis ni.. kembang mukaa kejap bila abg ngah si mus tanya, odah bersedia ke nak terima mus.. gile tak tentu arah aku time tu, aku sengeh tak kena gaya,, nak angguk ke taknak ni.. rasa mcm nak angguk... waduhhh.. pastu pakcik aku mencelah, biasa kalo senyum takleh nak berkata2 ni tandanya dia setuju..hahahaha legaa kejapppp.. majlis tunang akan diset kemudian.  rancakla jugak bersembang..


lepas adik beradik mak balik, sepupu mak datang. sempat la berkenalan serba sedikit. mak plak gelabah bila ckp lauk tak cukup, terus hidangkan soto. kendian keluarga mus meminta diri utk beraya ke tangkak plak.



thanks abg n famili datang ke rumah odah... see u again...

Saturday, June 2, 2018

Happy birthday Sayang

birthday dia sebenarnya 4 jun tapi, since kawan2 die ada majlis buka puasa, aku pon plan nak buat suprise. memula aku buat suprise kt rumah nora. yeay berjaya membuat dia terkedu.. hahaha



then esoknya, aku deal dgn runner hantar kek kt lokasi buka puasa dorg. aku call restoran utk simpankan kek tu. aku pakat dgn firdaus utk suprisekan dia. so lepas makan2 tu aku ajak bdk2 restoran utk bawa kek ke tempat dia dan nyanyikan lagu birthday beramai2..

tercengang2 juga memasing pd mulanya tatau birthday sapa. but akhirnya.. yeayyy happy birthday to you.

Odah sayang awak. i hope you like the suprise...