Friday, July 16, 2010

template baruuuuuuu

wauuu weeee... blogger ada buat template baru.. so ai nak menerai2 laa kan.. rasa cam comey dan kemas lak template baru ni..

nak citer apa eak?? pasal org tuh kawen?? malas laa.. nnt saya rasa sebak.. ceewahhh..

haaa nak dijadikkan citer.. saya ada lesen da.. kui kui kui.. tahniah utk diri sendiri... so pas da dpt lesen tuh... ahakss.. lesen tak dpt lagi yeaa.. baru selesai "merasuah" jpj utk dpt lesen tuh.. malam tuh ai pergi test drive kete afyana... die nyer kete ni clutch panjang.. so agak tersengguk2 laa... merempit laa dr seksyen 7 ke subangmas melalui federal.. hihih tengah malam..

pastu esok nyer.. angah paksa g kenanga.. g beli beg dgn hanger.. pas jalan balik tuh aku bawak.. dr kenanga ke shah alam.. pompuan tuh lak tak caya lagi aku utk bawak jalan persekutuan.. so kitorg lalu kesas... hihihih susah laa nak masuk2 lorong kiri ke kanan ke.. aku cam tak reti nak anggar jarak.. so ada laa jugak kene hon.. tp buat muka bodo jek laa kan... pastu nak bawak laju2 tp tak diberi.. die suh tgk had laju.. ciss kete lain selamba jek bawak laju2 asal aku taleh..

pas balik dr kenanga tuh isi minyak doploh hinggit.. aku drive ke oleh2.. lepak kedai jimi.. nak masuk parking tuh 4 kali jugak undur ke dpn undur ke dpn baru bleh kete tuh masuk kotak parking dgn lurus...ceewahhh.. kebetulan ari tuh moknik roza dgn bak pon ada area shah alam.. so kitorg lepak laa kt kedai jimi.. pastu tetibe mak tepon.. bgtau da sampai shah alam.. choiii tau.. cepat jek sampai... tak nyempat2..
so sepanjang mak ada kat umah.. die paksa aku berutang dgn die belikan almari dgn katil... owhh aku da ada katil bujang dan almari... masa nak beli ni aku drive.. tp abah yg parkingkan.. sbb die risau kut aku gesel dgn honda city kt sebelah tuh... nyeheheheh..

arituh gak mak aku heret aku balik jengka.. uppss bukan balik.. pergi jengka.. (ayat tak sedo diri... kih kih kih) mak nak suh aku bawak kt highway.. da laa kete abah aku tuh susah woo nak kontrol.. kete manual lak tuh... so biler kuar highway tuh aku cam lega laa tgk abah aku tak tuko2 lagi.. skali lepas tol lanchang tuh abah aku terus ke tepi.. tuko, kata beliau... aku pon terhegeh2 laa masukkan gear.. pas masuk gear 3 ke gear 4..skali tak masuk.. huhuhu abah yg masukkan gear.. pastu nak g gear 5 pon tak masok gak... abah gak masukkan..

so da gear 5 tuh .. sedappp laa tekan minyak... sikit2 abah sound, laju cikkkk slow sikit.. piuuuttt angkat sikit minyak.. elehhh baru 90kmj.. tuh pon da laju ke... hihih tapi nak kawal stering cam pewai sikit.. kejap ke kiri kejap ke kanan... mak aku yg biasanya naik kete terus tido.. tak tido pon waktu tuh.. sikit2 cuit aku suh laju sikit.. aku tekan minyak lebih sikit abah plak sound.. angkattt minyakkkk.. iskk average aku bawak masa tuh 90kmj.. slow giler okehhh.. tp kejap ke kiri.. kejap ke kanan.. yg best tuh aku tak pakai spek pon.. so jarak penglihatan pendek yg amat.. kui kui kui..

seblom RnR temerloh abah da suh tuko... iskkkk..

pastu masa balik dr kuantan.. lepas anto afiq masok polisas.. drive balik tuh aku bawak dr gambang ke chenor... lagi laa sadisnyer... jalan byk selekoh2.. pastu biler taim ada kon kt jalan ke.. jalan tinggal 1 lorong je.. abah yg pegang stering.. pastu lori minyak.. lori bawak kenderaan plak yg potong aku..menyirapp jekk aku. asal nak mecut jek abah tak kasik... die kabo, cik.. org lain tuh da drive bertawon2 lamanya.. ko tuh baru pegang stering 3 hari jangan nak ngada bawak laju2.. huk huk huk yg ni pon gear 5 abah masokkan.. kui kui kui... tp kire ok laa kan.. gambang ke chenor aku bawak dlm 90minit.. hihihih tak laju langsung...

masa kt highway gambang ada satu burung putih terbang kt tepi cermin kete aku.. menyirap darah aku.. masa ni pon aku tak pakai spek.. kui kui kui... silau beb kene lampu kete dr arah bertentangan... pastu kat tol.. fhuhh jauh btoi jarak antara aku dgn tol tuh... mujur tak sampai kene bukak pintu kete.. hihihihi

lastly.. abah dgn mak kabo.. cik ko kene bawak kete sampai abeh rm500 duit minyak baru ko bleh bawak kete dgn betoi... fhuhhhhhhhhh

2 comments:

Unknown said...

gambaree jaja... aku memule bawak kete dulu pun cenggitu gak...
masa baru balik pas baru masuk keje..bapak mentua ajar tiap2 hari bawak kete..last2 berjaya gak..hehehe

cikhajar said...

heheheheheheheh... tuh laa pasal.. mak aku sound kene bawak sampai abeh duet rm500 baru mahir