Tuesday, October 11, 2011

hidup tanpa dia

da nak menghampiri 100 hari kitorg hidup tanpa kawalan dia... mcm kucar kacir sikit.. selama ni rasa selamat je bila dia ada.. tp skrg ni semua kene gerak sendiri.. semua kene pk sendiri.. semua kene usaha sendiri... sebab dia da takde...

memula semuanya mcm susah... kitorg tatau apa yg kitorg kene uruskan.. alhamdulillah berkat sokongan saudara mara, sedikit sebanyak urusan dia yg tak selesai tu kami selesaikan sedikit demi sedikit.... begitu juga dengan urusan pencen2 ni...banyak gak yg nak kene buat.. tak sangka gak adala sedikit yg dia tinggalkan untuk mak(terutamanya)..

semlm tiba2 mak dtg KL naik bas... risaunye aku tak tau nak kabo, aku tak pernah g stesen bandar tasik selatan, so aku keep imagine tempat tu scary mcm kt PUDU, pekeliling. so aku yg freak out ni called azim yg kt UPM utk tunggu mak...ek eh da sampai sana gembira lak mak aku ckp ada kedai byk2.. seronok plak beliau yeaa.. memandangkan semlm isnin+hujan=jalan jem, so aku suh azim dgn mak naik lrt so aku pick up kt lrt yg dekat kt umah mak milah.. tapi jem kt kl ni mana laa bley kompromi.. so aku lambat lagi.. alhamdulillah along yani available utk jempot mak dgn azim kt lrt...

malam tu saling bebel membebel laa.. rupe2 aku tak sign surat bicara kuasa lagi.. ngehehe mak aku mcm fed up dgn aku yg susah nak balik kg... ye laa ye laa.. so ada satu lagi urusan iaitu saham gula abah.. masa memula mak sedara aku ckp pasal tu, aku mcm ehhh, sejak bile abah aku ada saham2 ni.. alhamdulillah rezeki Allah kasi, kami pon uruskan penjualan saham gula abah.. mak aku ckp nak buat register pegi haji.. mudah2an tercapai laa hendaknyer..

tadi hantar mak balik naik bas.. tgk bontot mak tertonggek2 nak naik tangga bas yg tinggi tu aku rasa sedih... dulu takde susah2 nak naik bas, ke sana sini berdua(kekadang lebih 2 org) dgn abah.. mesti dgn abah..

korg2 kt luar sana... jgn laa sia2kan org yg penting dlm idup korg... sbb biler diorg tader... perghhh pedih dowh...

No comments: