Friday, July 10, 2009

the journey (permulaan perjalanan)

malasnyer menaip panjang2 hahahahah... kalo rajin nnt aku sambung kisah the journey aku.. buat masa ni aku dalam mood nak tulih dlm bentuk point2..

1) g shah alam nek komuter dr angkasapuri..dr komuter ke seksyen 21 naik teksi.. tambangnya rm6.. tp tadik aku dapat rm5...

2) tepon kak niza ckp nak dtg.. die suh tunggu kat lobi sbb die ada miting.. masa tuh baru 830 pagi...

3) g bekpes duluk kt tepi jalan tepi panasonic tv.. makan nasik lemak kosong. perut sebu so amek nasik separuh... makan sambil burak2 dgn suami isteri yg jual nasik lemak... die ty dr mana nak kemana apa sumer... pas makan nak bayar.. dorg tak kasik bayar.. dorg kata nak blanje.. ouchhh terharuuuu.. alhamdulillahhh.. semoga rezeki dorg bertambah baik.. n tak tipu.. nasik lemak dorg mmg sedap.. sambal die aku suke... ala2 sambal johor... nyummmmm

4) dr kul 9 sampai ke 1230 tunggu kak niza abes miting... sabar2 ini dugaan kerja pertama... pastu kak niza brief sesikit apa yg kene buat apa sumer... so pastu die suh g medical cek up kat klinik lourdess dr seksyen 15... so naik laa teksi ke seksyen 15.. pakcik tuh pau aku.. meter menunjukkan tambang teksi rm2.90 tp die suh aku bayar rm4... aku malas nak bertekak so aku bayar jek... kat klinik tuh aku gelabah.. sama ada aku kene bayar dulu baru claim ke atau syarikat bayar... aku da laa ada rm50 jek dlm poket.. sms abah, abah suh ty kaunter.. kak fuza pon suh tanya kaunter.. kalo kene bayar dulu igt aku g esok jek laa.... g kat kaunter... awek cun nama ramlah datang(sriyesss mmg cun giler.. hot babe.. dan baikkkk sgt2) aku ty kene bayar dulu ke syarikat bayar.. sambil ajukan surat dr syarikat.. dorg amek surat syarikat.. pastu suh isi borang.. pastu ramlah tuh daftarkan aku.. ramlah ty beberapa soalan.. pastu aku cakap aku tader duit.. kene bayar dulu ke syarikat bayarkan eakk.. aku ty budak ramlah tuh.. die g senyum jek kat aku.. 4 kali aku tanya 4 kali die senyum kat aku... hailaa ramlahh.. mujur ko ni cun... pastu dorg panggil aku buat x ray... buat laa x ray sambil menggigil takut pasni kene cuci jamban ke apa ke.. buat ujian mata n urine test.. pastu g ziarah dokter.. dokter suh buat x ray laie skali sbb die tak nampak hati aku.. buat laie skali... bertambah cuak.. bapelaa budak ramlah nak caj aku ni... da siap sumer.. dokter suh aku diet.. wakakakaka...yer laa yerlaa.. aku akan diet demi jadik pengkepit ketika persandingan kak fuza kelak... wahahahah.. ramlah panggil aku amek surat.. pastu die cakap dah.. aku buat muka tak percaya.. die cakap. dah sudah dah, terima kasih... aku gembira.. takyah kene bayar.. yeayyyy

5) g stesen bas tanya makcik tuh cemana nak g seksyen 20 balik.. act aku kene panggil makcik.. tp aku panggil dia kakak. die tunjukkan bas no bape.. siap kasik cadangan kalo keje situ nak duk katne.. act aku nyer kibou nak duk seksyen 20... seberang jalan da sampai kilang.. bleh g keje sambil jalan kaki atau naik roller blade (tak sesia bal ajar aku nek rollerblade kt round1) kat situ mcm lengkap laa.. bank, kedai2, cc, pam minyak dsb... kalo dapat sewa blk umah teres dekat dgn kilang.. kalo umah flat jauh ke belakang sikit.. tp still tayah naik kenderaan berat.. nek basikal pon da ok.. in case takde umah kt situ.. aku maybe carik area alam megah atau flat proton atau hicom.. sbb kt situ ada 2 bijik bas lalu... so ada pilihan sikit berbanding seksyen 16 dan 19 kata akak tuh lg... tp aku tak survey seksyen lain lagi... so keje2 usha umah akan dilakukan esok... aku susah nak heret kaki ni sbb sendi2 aku bengkak akibat demam chikugunya.. so far hapal no bas kul bape gerak dan area mana yg approriate nak diduduki... pastu nak balik ke kl.. tunggu bas kt seksyen 20 seblom tukar bas kt seksyen 15... aku diteguri dek akak indon.. die citer die duk taman sri rahmat ke sri muda.. lupa da.. die citerlaa kalo duk situ bas kilang ada.. kalo naik bas mini kene tukar bas 2 kali.. leceh sikit.. die ty aku nak g mana..aku ckp nak blk kl.. die ajak tunjukkan jalan... bas tiba.. kitorg naik bas 526 ke seksyen15.. sampai sana akak tuh panggil aku, die nak tunjuk aku kene lintas jalan kat mana.. wahahha terasa ke PATI an aku dishah alam ni.. sumer org simpati tgk aku.. hihihihih

sampai kl tunggu kak fuza.. kitorg makan.. g jumpe kohai pastu balik.. esok ada sports taikai.. tp aku nak kene blajar adat istiadat bertemu kastemer jepon dr toda sensei... so aku nak join sports taikai...td gelak besar biler kak fuza citer psl anak murid die... mmg lawak terbaik setelah seharian berpenat2an

2 comments:

Anonymous said...

tahniah...
mcm mane bleh dpt kje tu? crik kat mane?
thanks.

afu-chan said...

aaadoi panjang gila entry sampai malaih nak baca wahaha!

entry hang sbg cikgu hajar jgk yg bes hihi