Saturday, July 4, 2009

hari ke 3 disekolah

selepas mengikuti temuduga di ips alpha saya kembali ke kuantan untuk meneruskan profession perguruan saya... saya berasa sungguh letih kerana sampai di kuantan pada pukul 1 pagi dan tidak cukup tidur.. namun saya gagahkan diri bangun pagi menuju ke sekolah.. hari ni saya memilih kurung berwarna hijau.. mengenakan sedikit mekap di muka dan menyilang2kan tudung... kami tiba di sekolah agak awal.. saya mengambil jadual cikgu tony dan menuju ke kelas 2 apa tah.. lupa.... saya dikehendaki mengajar english di kelas tersebut..

pengajaran di kelas darjah 2 tuh sangat menarik hati saya.. kelihatan para pelajar menumpukan perhatian terhadap pembelajaran yg saya kendalikan.. mereka kelihatan gembira belajar pada hari tersebut... namun ada tragedi yg berlaku.. tanpa saya sedari saya menggunakan permanent marker utk whiteboard.. maka dengan penuh kelam kelibut saya memadam semula kekotoran tersebut.. sehingga cikgu matematik masuk.. setelah siap saya tergesa2 berlari mencari kelas seterusnya... kelas seterusnya cuma 13 org sahaja.. kelas tahun 3 yg terakhir.. agak susah juga mengendalikan student yg kureng sikit semangat nak belajar... namun saya cuma duduk kerana keletihan dan berkomunikasi dengan mereka.. saya menganjurkan untuk mengadakan public speaking.. selesai kelas tersebut along sudah menunggu saya di hujung kelas... kami berjalan menuju ke kantin bersama2...

"acik, ada berita buruk... ko da dipecat", kata along dengan tersenyum2.. saya agak terkejut dan kehampaan...

"kenapa??" tanya saya dengan penuh kehairanan..
"sbb ppd kuantan takder duit nak bayar gaji guru ganti.. dorg baru kuarkan surat pekeliling suh skolah stop pengambilan guru ganti".

kami makan sambil termenung.. saya kehampaan.. baru 2 hari berkhidmat saya sudah dipecat... owhh apakah yg sudah berlaku.. apa yg saya akan lakukan selepas ini.. dan owhh tidak sempat saya bermesra dengan cekgu tony.. owhhhh tidakkkkk... selesai makan kami kembali ke bilik guru.... terserempak dengan cikgu tony di tangga

"kak arma, nnt tolong dia utk oral english ya", kata cikgu tony...
"ehh dia arini last day laa.. da kene fired..." balas along sambil tergelak2...
"lorrr bakpe lakkkk" cikgu tony terkejut..
"ppd kuantan tader gaji nak bayar guru ganti.. baru kuar pekeliling" terang along
"lorrrrrr" bla bla bla.. (panjang sgt malas nak taip da)

so the rest of the story... saya pon mengucapkan babai kt semua cikgu.. baru nak berbaik2 dgn cikgu maswati.. beliau meng add saya kt ym.... semoga kami akan boleh berkawan...

*********************************************************

hari khamis tanpa kelas... saya berasa kesunyian.. duduk berbeka2 di rumah along sambil memutar2 remote astro... duk layan citer the nanny dsb... kemudian saya mendapat panggilan telefon dr ms niza from ips alpha...

saya diterima bekerja di ips alpha .. ips ni dalam panasonic AV Network alhamdulillahhhhhhhhhhhhhh... yg best tuh tang gaji...

saya minta 2.Xk tapi mereka offer 2.(X+2)k plus elaun pengangkutan rm75.. alhamdulillahhhhhhh

stat 13hb ni insya Allah.... SHAH ALAMMMMM here i comeeeeeeeeeeeeeeeeeee

1 comment:

Anonymous said...

jaja..omedeto!!slalu singgah cni..cuma xsempat nk tgal jejak..shah alam??weiiiiiii..jgn lupa ctc aku..aku kt shah alam jugak!!!!make sure kt jumpa k..meh rumah aku tau...
-syima ps:nk no phone ko la sayang!!!