Thursday, February 3, 2011

persiapan kawen

saya dikelilingi oleh orang yg sibuk membuat persiapan kawen... hurmmm sungguh teruja skali mereka memikirkan konsep, jenis kain, hantaran2 dsb..



saya seperti biasa ikut teruja skali bila menyibuk memikirkan konsep apa yg saya nak buat untuk persiapan kawen nnt... membelek2 majalah pengantin membuatkan saya menetapkan apa yg saya nak untuk majlis saya nnt.. tapi tertakluk kepada terma dan syarat..



TnC



warna tema bergantung kepada warna kulit bakal suami saya.. sekiranya beliau berkulit itam gelap gempita maka saya terpaksa melupakan hajat nak gunakan hot pink sbg kaler tema... namun sekiranya beliau berkulit sedang2 aja ataupun menjurus kepada cerah, pelbagai warna boleh dipakai untuk warna tema...



saya tanak kenduri kt jengka 13 da.. huihhh jenuh nak berkipas berarak dr bawah ke atas... sian laki aku.. muahahhahaha..



=================================================



ok, ini adalah plan untuk wedding aku (itu pon kalo sempat kawen)



1) nikah pakai baju kurung pahang atau dress ala2 titanic kate winslet (kekwat tak??).. kaler mestilah white pearl.. suci murni gituh



2) baju sanding semestinye kaler maroon.. i nak pergi ke arah classic gituh.. pakai kebarung dan songket.. kenapa maroon?? sbb i rasa i cantek pakai kaler maroon (statement berani mati!!).. bunga di tangan i nak buat bunga api atau bunga manggar.. tp tak meletop plaks.. bunga lily ok tak uols??



3) pelamin kaler off white.. dan bilek perantin kaler putih merah.. bunga tema bunga lily... amacamm???owh lupa nak tambah.. katil perantin jenis katil divan yeaaa.....



4) family dan rakan2 mestilah kurang mengancam dr ai.. so dorg kene pakai kaler.. ermm kaler apa ehh...kaler2 pastel yg kurang terang spt kaler kuning air atau beige... pengapit plak mestilah kurang cantik dr ai.. so org2 yg komen takkan tulis mcm ni, huiyoo cunnye PENGAPIT.. noo noo nooo



5) doorgift merupakan kerepek2 dan kuih bahulu.. tp ai nak kawen masa musim buah..jimat sikit kos utk dessert.. bleh hidang buah2an tempatan yg melayut2 di tepi rumah2 jiran tetangga..



6) karoke mesti ada uols.. ai rasa mcm nak buat pertandingan karoke plaks ketika kenduri kawen.. agak2 bulih tak???



7) kek setinggi 3 tingkat yea... maklumlaa buaya2 ramai kt umah tuh.. komfom laa tak bape cukup kalo sekadar setingkat dua sahaja...



lg apa eakk?? hurmm nnt laa kalo ada perkara2 yg perlu difikirkan.. muehehehehe yg penting kene ada pasangan dulu.. btoi dak???

DISCLAIMER : entry ini bukan entry yg series.. ini adalah entry mengisi masa lapang

3 comments:

bal said...

spek mata hitam x nak pakai?Baru Diva :P

cikhajar said...

owhh taleh pakai spek itam... nnt rugi mekap mata

i'm Lina said...

ha ha sile buat majlis anda kat otel yer... so xde la pengantin berkipas2..

cair make up nanti~~