Monday, December 30, 2013

rasa hati

semlm kawan aku cikyam mcm cerita2 laa pasal 'kawan' baru yg dia baru kenal.
and that guy pon mcm sweet2 talker laa gitu..
cikyam ni baru recover from silent treatment dr someone laa juga kan..
so die mcm takut2 utk feel the happiness and keep asking me,
jaja aku happy tp aku takut bla bla bla.. tanak menyimpan harapan bla bla bla.. dsb

aku mcm terfikir,
mcm mana nak bahagia bilamana saat sepatutnya kita rasa bahagia, kita bunuh dengan tanggapan dan syak wasangka..
masa depan akan dtg dengan sendirinya. kenapa perlu overthinking about it.
kalau sekarang rasa bahagia, just enjoy it.. sebab bukan hari2 rasa bahagia..
and bila satu hari nnt kita akan bersedih.. just enjoy it also.. sbb hati2 insan yg sedang bersedih tu adalah hati2 yg sangat rapat dgn sang Pencipta.. btoi tak???

mungkin aku terlalu positif kut.. tapi tah.. aku pon tgh melalui saat pedih skrg ni, ini yg aku buat utk diri aku sendiri.. dan spread the happiness to ppl surround you and you will feel the happiness come back to u..

ok2 btoi, susah nak deal dgn hati yg terluka.. tapi hati ni Allah yg pegang,.,. mohon kt Dia.. minta dilenyapkan sedikit kepayahan, dipermudahkan sedikit jalan. dipinjamkan secebis kebahagiaan... hidup kene seimbang.. ada suka wajib ada duka.. kalo tak, senget benget laa perjalanan hidup kita.. actually being broken heart is fun.. tak caya?? cuba laaa..

No comments: