Thursday, December 31, 2015

Finale Recap Suku Tahun ke empat 2015..

Fhuhhh.. the toughest period in 2015 I guess..
but I try my best laa eak.. hahahah auch auchhh pedihhhhhh bile igtkan balik ni.. haha
lagu tema : On top of the world.. lagu ni special sbb bile aku down kt SSI dulu aku akan dgr lagu ni..

Bismillahirrahmanirrahim..

OCTOBER

1. G Kuala Terengganu with bff zaman sekolah.. actually she ran away from reality I guess.. so we started our journey at 5:00 AM..
1.1 tak cukup tido since.. ermm since terjaga (tersentak dr tido act)sbb termimpi psl someoneyangtengahotwkeP dan terwonder sama ada die ok atau tak.. ok, die ok

1.2 tak cukup tido, letih, terbaca something yg paling dibenci kt FB, lapar, アドバイスを聞いてくれないし、rasa annoying gile menjadikkan aku sangat marah.. marah yg tercungap2 sampai rasa nak sondol semua lori.. 

1.3 check in Ri Yaz Heritage.. my fav hotel kt KT.. feeling better, but still alone sbb kawan aku duk bergayut kt dlm jamban.. fonseks apa.. hahahaha gilos..



1.4 lepak tepi pantai, makan sutun celup tepong. tgk sunset

1.5 layan bola Kedah - Kuala Terengganu.. ok laaa game best. tp bergambo dgn sharbini alawi.. owhh kawan aku ni lak gi kt Issey Nakajima.. hahah tp mmg hot giler okay.. owhhh


1.6 Jumpa Farihan.. jumpa sampai meleleh2 airmata.. pelok kuat2 minta share kekuatan.. hahahaha (awat mcm sengsara sgt perjalanan kali ni...)

2. balik KT, terus dihuni rasa annoying, rasa aneh, rasa waswas.. paling pelik adalah bende yg citer kt si A, tak lama tu si D akan ckp blk kt aku.. bukan skali.. berulang2 kali.. perghh was was.. haha, aku rasa dlm bulan2 lepas dan bulan ni.. perkara ni mmg very disturbing sampai tatau nak letak kt mana rasa sakit ni..

3. seperti dijanjikan.. pergi Kota Kinabalu utk ziarah kakak.. aku mak dgn adik pergi.. saja je nak kasi adik peluang naik kapal terbang.. kitorg menginap kt premonade hotel.. oklaa selesa.. jalan2 g kundasang.. layan live band kt KK sambil main mata dgn mat saleh kt situ.. hahaha gatai.. share citer dgn kakak.. try utk rendahkan level of thinking supaya aku dpt catch up apa yg kakak citer..


4. G Lombok.. best giler ok.. definately will repeat Lombok.. makanan die sedap.. tempat die lawa.. laut cantik.. air terjun best... dpt merempit dgn Gee naik motor. tgk lampu kt lereng bukit sambil kunyah jagung dan hirup kopi.. pastu melalak lagu siapa rampas cintamu.. hahahahahahaha aku sukeeeeee time ni.. mcm masa kitorg kt Jumonji dulu2.. bezanya kali ni takde hujan meteor mcm dulu..



4.1 decided something yg aku sendiri was2 dgn keputusan sendiri.. half of me kata dont.. half of me kata do.. dengan cpt decided do.. and it hurtmelikehell.... like seriously hell..

4.2 balik from lombok, kitorg kebulor nak arwah.. aku order nasi lembu, wan 2 megi, Gee 1 megi. pastu order bukan order serentak.. satu demi satu aku order.. kechiohhh.. sampai steward tu geram dgn aku, die cubit manja lengan aku.. amboiiiiiiiii.. pastu tgh semangat gossip dgn gee dgn wan tetibe nasi lembu aku sampai.. tanjat aku.. kene gelak dgn steward yg lain.. cisss btoi.. 

5. lepak2 dgn geng2.. tetibe yg tak mau ditemui nak join.. aku tak pernah rasa nak belasah org selama ni.. hahahahaha ok stop it..

6. akhirnya dpt makan karipap pusing paling sedap di alam semesta sempena persandingan bekas kekasih iaitu abg kepada wan saidatul quratul ain ( haa amek ko nama penuh ku kasik).. sedap gilerrrrrrrr



7. JDT menang piala AFC.. weeeeehuuuuuuuuuuuuu

8. Azim dpt offer jadi kadet ladang kt Sandakan under Tabung Haji.. alhamdulillah good for him.. pastu suh die cari bini cepat2.. tp die ckp, achik mana de awek nak duk dlm ladang dlm utan.. ok so sad.

9. A lot of ppl advise, if the thing that you wanna chase is worth for your life, go and chase it.. hurmmm

NOVEMBER

1. balik kampung, tgh breakfast Alan call mak ckp Miranye air ketuban keluar.. mak paksa suh bawa g spital.. kitorg pon follow la g spital. Sampai spital air ketuban da leaking.. baby lak tak sampai 30 weeks.. ada risiko keguguran.. so duduk kt spital la Mira. 

1.1 lepas beberapa hari alan msg ckp Mira keguguran.. aku lak time tu kebetulan kul 9 da tido.. kul 12 bangun baca msg, berderau darah. terus decided drive blk kg. mandi siap2 semua, singgah ofis ckp esok EL. lucunya kul 2 pagi lebih kt seremban, radio aku bertuko2.. amboiii bergurau nampak.. kt jalan Tangkak- Sagil pon tetibe kereta melayang dan terbabas sikit sedangkan aku tak pulas stering kuat sgt dan aku tak mengantuk lgsg.. wahhh kasar lak gurauan kali ni. alhamdulillah sampai gak kampung halaman.. mak semua tak tido lg.. kitorg siap2 apa yg patut n lelap kejap.. subuh pon da terlajak dkt kul 7 baru bangun.

1.2 alhamdulillah segera diuruskan.. paling tak tahan bile adik aku nanges teresak2 sensorg kt dapur.. aduhhh pedihh. tgk pak imam mandikan baby, aku lak menangis.. lepas kebumi baby, kitorg rehat tido kejap before siap2 utk tahlil malamnye.. masak ringkas2 je.. sesedara pon ramai dtg..


2. along ada kursus kt KL.. lepak tido dgn along.. ngehehehehe,, along g merayap aku layan jdt-perak+ wasep = tertido sampai kene jerit.. ada org ngadu stress.. alahaiii knapa plak ini

3, Azim balik dr Sandakan skejap.. merasa laa jumpa azim yg da lama tak ditemui.. alhamdulillah afiq pon dpt kerja kt Cyberjaya, adik plak dpt Politeknik kt Nilai.



4. Celebrate birthday liza dgn lina kt Oiso. mlm tu lepak tido umah Liza..

5. Larikan diri ke Brunei.. tumpang tido umah kawan Nadz nama Diana. rasa janggal tp redah je laa.. dpt kawan baru nama Fauziah Hashim.. die pon kaki jalan ( dan actually tgh melarikan diri). I like Brunei.. negara kecik. makanan sedap, less stress.. lega sikit jiwa kt sini..jalan2 tgk Balai Kebesaran , Kampung Air, Masjid Omar Sharifuddin, kubah Istana dsb... heheh.. thanks for the great hospitality Diana..


6. Again, larikan diri ke Royal Belum.. masuk utan duk dalam utan.. aktiviti mcm g umah org asli, air terjun, mandi manda kt tasik, sembang2 kenal org baru, karoke dsb.. aku ni bukan la nak berlagak.. hahaha da pernah tgk air terjun lawa kt sana sini, rasa air terjun kt situ cam ala2 je.. bole?? haha, g kampung org asli, rasa jeles tgk eyelashes dorg panjang2.. jelessss..

6.1 hari last aku n the geng kene masak.. organizer kata abeskan bahan2.. skali kitorg abehkan cili api yg ada.. jadilaaa masak lemak cili api yg pedas nak giler.. dgn sayur kobis pedas.. sampai mencicit boatman carik air.. si Mail duk maki aku tak brenti2.. komplen gile2.. tp kesian die lepas tu muka bengkak, telinga pekak perut cirit sbb masakan istimewa itu..

6.2 Otw balik, bas nyer ekon rosak.. brenti gak bbrp kali.. kitorg bukak bumbung. mujurla aku duk bawah bumbung.. lega sikit kena angin.. kalo tak mesti muntah..


7. Face to face dgn mangsa2 you deserve someone better.. jenuh gak tahan eva maki.. hopefully things gonna be better.. face to face gak dgn dia sbb da penat lari2 sana sini tak dpt konklusi.. 

8. pegi Koh Lipe.. awesome gilerrrrrrr.. seriesssss nak repeatttttttttttttttttttttttt.. g sensorg pon wa relaaaaaa.. sampai2 koh lipe skali wifi satu pulau takleh pakai.. frust gile.. 2nd day baru ada 1 resort yg dpt pakai army nyer satelit (owner die kabo) so bole laaa sedut wifi utk kekal berhubung dgn insan2 yg tersayang.. ehh sampai KK yerrrppp org tu.. #eh


9. Mak came out dgn rikues yg tak masuk akal.. jenuhhhhh bertepis2an hujah.. but mak being mak, disokong dgn along.. ok fine, hasrat mak disampaikan juga.. mautla menggigil time bgtau.. but alhamdulillah, tak menjadi.. maybe bukan skrg.. maybe bukan slamanya.. 

10. off FB sbb ada org gile bomoh tgh cari gua.. haduiiii cuak beb.. da laa org tu ada pic gua.. damn

DECEMBER

yeahhh Finally ( tukar lagu2 linkin park)

1. anak2 buah kene ciken pox.. sampai aku jangkit chiken pox sampai terpaksa kensel tiket bangkok laos.. takpelaa takde rezeki



2. semlm ( kisah fresh ni) hampir kene admit ward.. aku duk merengek2 kt doktor2 dan nurse2 nak balik.. alhamdulillah sbb hosp penuh, kul 12 aku disuruh balik.. hoyeeaaa... tp series beb, kene cucuk air kt tgn ni sakit gilerrr... adoiii.. pastu pagi tadi kene buat blood test, next appointment 14 jan.. duhhh


3. something big happened.. really big.. yg buat aku rasa bersalah tak berhenti yg buat aku confuse. yg buat aku faham mana kedudukan aku sebenarnya.. again, i sing a wrong key for a start.. confussion buat aku keep discussion about it dgn rakan2 yg aku percaya.. almost hari2 kitorg discuss and lead me to make my final decision.. thanks people.. Thanks so much sbb tak biarkan aku sensorg during my hardest time.. eventho ayat2 korg pon selalunye kene setepek kt dahi aku..

4. lepak tgk showcase hazama kt Hard Rock Cafe, series berbaloiiii.. siap kene paksa naik pentas sbb bdk2 ni dajalkan aku.. hahaha dptla adiah speaker dr Ray. best gilerrrr.. akan dtg lagi utk Hazama nyer showcase....


6. afiq konvo.. pakai songket lombok kesukaan.. aku mmg suke sgt style 70an.. mmg sgt suke.. so aku buat kebaya labuh.. tak sangka ada org komplen.. kanmain lg carutkan org yerrpp.. tak puas ati gak laa.. tp bile citer kt mak.. mak gelak je sambil backing org tu.. damn.. malas nak citer laa

7. kak huda bersalin, wedding hazirah.. lepak kt tabung haji, shida bertunang.. 

yeahhhhhhhhhhhhhh habissssss.. lega da abes recap..
haa amek baca, semlm merempan suh aku abeskannnn kannnnn..

*****************************
Thanks Allah for bittersweet 2015.
Saya bertaubat utk segala dosa yg saya lakukan sebelum dan selepas 2015.
Berkati hidup kami dan seluruh umat Islam yg masih hidup atau sudah meninggal dunia.
Lindungi kami dr penyakit, kejahatan, hasad dengki dan perbuatan zalim
******************************

No comments: