Wednesday, December 30, 2015

Recap suku tahun ketiga 2015

seriesly makin buntu nak recap apa.. rasa mcm beratttt sgt nak recap utk suku tahun ketiga.. rasa mcm tough giler.. but i try la eak.. hahaha

JULY

1. nothing much on bulan Ramadhan. byk bukak puasa kt surau.. layan kerenah dak Zara yg super comel.. ajak kawan2 tukar2 kad raya.. hasilnye kad raya saya sgt bykkk.. seblom balik kg tu gigih kukus kek buah dgn kek gula hangus.. seme suh jual dua mende tu.. of kos laa malas kannn.. haha

2. da tau tawon ni kene raya kt ofis so mcm redho je la.. siap paksa sedara mara balik kampong pada raya kedua.. hahaha bertuah btoi.. so abeh keje sempat laa beraya umah umi dulu.. baru kemas2 zass blk kg.. memula igt nak terus balik tenang.. tp bile fikirkan semula jalan masuk felda tenang tu angker terus stop kt rumah alan kt moakil.. alan bgtau mira da pregnen.. alhamdulillah tambah baby lg.

2.1 pagi raya gaduh dgn mak.. saya nak pakai baju biru.. die suh pakai baju ijau.. hishhh penat bertekak.. ok fine pakai baju ijau.. bawa isha dgn abang zul dgn adik pegi raya kt tenang.. beraya kt tenang kampong apa semua..dpt periuk kera sedap.. pastu terus zasss g beraya kt batu pahat umah mak ngah.. adik beradik mak semua berkumpul kt umah mak ngah.. sampai2 umah mak ngah, mak da nak balik.. chehhh. maka tinggalkan aku dgn famili pak teh.. pak teh kata nak g beraya kt area Parit J@l@ng.. umah wak hussin (umah MrK).. ehh tersenyum plak kite kt sini



2.2 kak hannan da gelak2 da bile sampai umah MrK.. die ckp, akak kene rilek cool.. ok kite cool.. MrK tunggu dpn tangga ok sambut we ols.. soalan pertama yg mak pah tanya MrK is : tandas ktne.. owhh so sweetkan soalan pertama.. ok cam biasa laa raya2 salam2 kan.. mak die ty aku siapa.. ni anak Yam.. owhhhhh, terus laa mak die salam aku tanak lepas.. suh duk sebelah lg.. hahaha kak huda kak hanan dgn kak warda da sengeh2.. borak borak borak.. (pendekkan citer) lps mkn tu anta la pinggan kt dapur.. since MrK ada kt dapur so haku laaa amek peluang anta pinggan.. ok kali kedua anta pinggan ada aku dgn die je kt dapur.. die suh letak kt meja ( time tu die berpaling kejap n turn badan ngadap sinki).. sweet sangad kannn?? (puihhh)..

esoknye mak2 sedara aku buat rombongan g umah MrK.. siap g interview lg mamat tu.. hahaha kecioh tau memasing..

P/S: [mak aku komen, chik, kalo mak die je beria nak kenenkan ko tp dr tuan empunya diri tu takde effort chik,, susah chik.. nnt ko makan ati.. 
so kisah Mr K stop sampai sini.. aku rasa kisah ni jadi meriah time raya je lepas tu dormant.. hahahha.. well i oso tak kisah sbb i think i like someone else *wink*]

so this is MrK (gambo ihsan drpd kawan yg kebetulan satu ofis dgn MrK)

3. Open house sana sini.. n sempat g Makanai nyer opening counter kt Mitsui Outlet.. invited by Ms President herself..

OGOS

1. First time g away Game kt Kuching.. jenuh tahan makian dr kuarge dan sanak sudara.. hahahaah apa aku kesah... mujur menang.. n as expected Sarawakian mmg havoc gilak.. syok giler

jumpa players kt airport. lagilaa meriah kan.. sbb menang so dorg sporting laa.. hehehe.. kalo kalah takde maknanya nak layan kitorg..overall best laa trip ni.. makan pon sedap2.. ahli rombongan pon gila2..

2. JJCM ke penang with Travelkakis.. hahah gerak dgn niza, pick up echah kt RnR.. aku demam time tu.. suara takde.. tp tetappp bole makannnnn dgn sgt rakusnye.. saat paling taleh lupa bila jumpa deli.. gelak tanpa henti sampai dekat 15 minit kut.. ke lebih.. tak penah aku gelak lamaaa camtu.. tp sayang RB lari balik kampong.. tanak jumpa kitorg.. sampai ati RB.. mmg syiok abeh.. looking forward nak jumpa lagi


3. Pegi Cambodiaaaaa... hoyeeaaaaaaa.. amek flight skali dgn travelkakis.. sampai SiemReap kitorg berpisah.. aku straight g Angkor watt.. dorg g mana tah.. jumpa balik time dinner.. tumpang mandi kt bilik kakton.. jalan2 lagi sikit dan amek bas g Phnom Penh.. bermulalah travel solo.. tido semalaman kt hostel yg mana akhirnya aku sorg je yg dlm bilik tu.. best giler sbb aku BEBASSSSSS.. aku tak terikat dgn apa2 plan.. dan aku bebas nak buat apa saja yg aku sukaaaaaaaaaa hoyeeaaaaaaa... definately aku akan kembali ke Cambodia.. seriesly.. i love it so much...


4. Reunion dgn Xch Clan... lepak kt umah Dib.. best gilerrrrr rindu sgt kt dorggg semuaaaaaaaaa,,,, makan gelak borak makan gelak borak makan gelak borak....



SEPT

1. not much happened on Sept

2. The tak bestest raya haji ever.. sbb kene bekerja dua hari tu.. so sad.. gambo pagi raya pon dgn mata bengkak.. hahahaha.. da malas nak recap.. hahaha


2. Jumpa kawan time sekolah dulu.. hantar dak Siti balik sandakan.. jumpa kt klia 2 je.. jenuh sembang sampai hampir terlepas flight. hehhehehe

3. Kakak dpt offer g Unimas , Kak helwa plak dpt UMS.. maka busylaa kami2 saudara mara ni ke sana ke mari uruskan urusan dorg.. kitorg decided utk kakak pergi sendiri bawa barang n register then baru kitorg pegi ziarah.. sanak saudara menentang keputusan kami ni.. tp buat tatau je.. we know we are survivor.. alhamdulillah akak selamat mendaftar kt Unimas..



a lot of things happened on Sept but i choose not to recap about it.. maaa neee... 

fhuhhhh lagi suku tahun ke empat.. yoshhhhh gambarou.. skrg tgh dgr lagu ojos asi from shakira.. kite shake2 dulu

No comments: