Thursday, August 6, 2009

my life as a minah kilang

1) kilang da kasik elaun OT.. tp aku kekadang terpaksa OT sbb malu nak balik awal..

2) da mula berurusan dgn org syarikat perkapalan... pastu tensen sendiri biler asyik dpt phone call jek

3) boring kat opis aku lari sana lari sini.. kesudahannyer aku neyr suar da longgar abes.. uniform pon da longgar

4) da kumpul kawan2 dikalangan operator.. ramai kawan2 dr sabah.. best laa lepak2 dgn dorg

5) skrg ni asyik mencarut jek ketika bekerja.. wakakkakakaka ooo i love my job

6) meskipun ada rasa nak larik dr syarikat tuh.. tp everyday aku blk keje aku rasa mcm puas ati... rasa idup ni ada variasi... setiap kali timbul masalah.. kena marah laa apa aaa..aku rasa mcm aku da blajar samting yg aku tak pernah tau seblom ni.. dan aku rasa puas ati...

7)rumah masih boring.. tanpa tv.. tanpa sumber hiburan..

8) aku nak buku baru... nak bukuu baruuu pastu nak tgk citer nur kasih...

9) byk perkara baru yg berlaku.. buat aku menilai di mana kedudukan aku sebagai seorang kenalan, kawan dan sahabat... kekadang ada perkara yg buat aku rasa terkilan.. tapi spt yg kak azzu ckp.. cuba letak diri dalam situasi org yg melukai kita.. taper laa..rezeki bukan kita yg tentukan...

10) pastu biler aku tgk budak2 sabah yg keje.. aku rasa mcm kenapa org kiter cam ada stigma terhadap mereka.. dan mmg sepatutnyer kerajaan provide keje utk mereka kerana mereka juga rakyat malaysia, dan kalo kerajaan tak kasik dorg keje.. sapa nak bela nasib dorg?? pastu org2 kiter mcm ada sedikit bias terhadap dorg... tak nafikan sbb kiter tak paham bahasa dorg.. sbb tuh ada antara kita yg layan dorg mcm kiter layan PATI2... tapi tak patut laa... so far aku rasa oklaaaa sbb budak2 sabah laa kawan2 baru yg temani aku keje kat kilang... dan melihat dorg bekerja keras buat aku rasa terpanggil utk berusaha... dan lepak sama2 kat tgh2 kotak2 gudang borak2...

apa yg bleh aku simpulkan disini.. so far aku suke keje aku.. aku enjoy blajar mende baru.. dan kekadang biol gak pale otak biler keje tak berhasil.. tp drpd situ kita belajar sesuatu yg baru....

1 comment:

bal said...

ganbattemasune:P
semoga hari2 "kambing hitam" akan berkurangan..

ps/: rumah ada astro+internet pon but still rasa bosan..tte iiu koto wa,kadang2 kite ada suma pon but still kadang2 akan rasa not enough.