Thursday, July 14, 2011

kerja kerjaaa wiiii

skrg kitorg da stat proses dokumen sendiri.. kene contact client secara direct dan memberikan tumpuan fokus kerja dgn lebih mendalam... 2 minggu sebelum ni mmg aku down giler.. series down sampai tahap update jobstreet uols...

tapi aku kan lama duk spital..so,aku usha2 nurse2 dokter2 kt sana.. dan aku terpk.. cemana laa dorg bleh bekerja dgn nyawa, masa depan dan kehidupan manusia... manusia beb.. bukan takat monitor server(ehem).. bukan takat gaduh pasal shipment dgn schedule dgn planning(ehem).. bukan takat menyusun jadual bilik darjah (double ehem)... iyerrr..mereka bekerja dgn nyawa manusia... jadi aku mendudukkan diri di sebelah abah dan merenung nurse( nurse muka arab ni comel weh).. kalo dorg bleh buat, knp tidak aku... kalo dorg bleh keje dengan senyuman.. kenapa aku nak stress lebih2..bawa bertenang yee jaja, lompat2 keje bukan penyelesaian... hadapi tekanan keje tuh secara berlapang dada...

maka aku kembali bekerja.. meskipun tader semangat mana.. tapi aku cuba yakinkan diri aku..aku perlu hadapi semua ini.. hidup wajib ada keseimbangan. susah dgn senang, gembira dgn duka,cinta dengan benci(eceehh tader kaitan pon topik)

makanya, bak kata sorg manager masa orientasi dulu, kalau kita dh stat rasa malas nak g keje.. sila tukar kerja lain..
so far, aku masih rasa nak g keje( tu pon lepas mak mekik suh bangun)..jadi nawaitu utk tuko keje adalah hilang sama skali...
sekian


No comments: