Thursday, September 12, 2013

coret coret kenduri

nak tulis coret2 kenduri adik aku yg berlangsung hari ahad hari tu

1. abes keje lewat malam.. nak drive balik malam tu mmg tak laa kan.. penat kut.. so tidur dulu.. siapkan kain baju. esoknya jam 6 pagi gerak. sampai homestay kul 830.. mmg btoi dorg kene nikah kul 9.. aku amek kunci homestay, iron baju dan zas2 g masjid.. sampai kt masjid, kene ceramah2 sikit.. pastu tok kadi ty pasal apa hajat ke mari la.. aku mcm pelik kejap.. da bawa hantaran borang2 bagai ni mesti la nak kawen.. apa laa soalan..pastu sebelom akad nikah die ty lg, sehari bape kali wajib membaca surah al fatihah, adik aku si alan tu mcm petak kejap.. hishh org da laa berdebar2, lg nak ty mcm2

2. lafaz nikah 2kali.. mmg lawak laa.. adaka dia ckp, aku terima nikah... dgn mas kahwin 1 ringgit tunai.. patut seratos.. oklaa buat lg skali. kali kedua ok smooth alhamdulillah.

3. bersanding mcm biasa.. cousin yg pengiring da cuak bila kene tahan tol.. tp ok laa.. berkompang makan2 mcm biasa. so kitorg pon zas2 laa balik ke jementah. OTW balik tu aku bawa tok bibik (atuk sedara) yg kepoh riuh dgn mak ngah aku.. borak borak (lebih kepada kene bebel) sampai umah.. salin baju dan setat merewang, org2 rewang da setat ramai.. aku stat kemaskan bilik pengantin.. kecewa kejap cadar mahal kitorg beli kt langkawi tu rupanya sarung bantal cuma 2 lai je.. hishh mana cukup.. pastu kitorg kemaskan pelamin.. kemas depan dan dalam rumah.. messy giler ok.. tolong mak buat rempah utk opor dan dalca.. kacau mak ngah potong kuih.. pastu mak masak sup kaki ayam.. perghh sedap wehh.. taim2 hujan gitu kan.. makan makan makan.. mcm biasa laa kan

4. malam tu pukul 10 aku da tido kt sisi katil bilik mak aku.. aku jarang tido lena kt bilik tu sbb bilik tu selaluuuu panas.. tp tah mcm mana mmg lena laa aku tido.. letih giler kuts..bangun2 kul 530am.. aku selalu bangun awal kalo kt kg..tp lepas tu tido balik laa.. heheh.. so pagi tu mak kata nak g pasar.. tp sebenarnya g kedai lorong 8 je. dekat je.. aku follow laa along dgn mak ke kedai, pastu singgah kedai makan beli roti canai dgn tapau teh tarik.. sarap dulu laa.. sampai umah, mak2 sedara da sampai. adik akud gn abg ipar aku da kene parut tgn kt mesin kelapa.. so mak aku habiskan parut kelapa.. org da stat masak2 apa seme.. kemas2. aku dgn mak sedara da setat masak utk hidangan pengantin

sambung esokkkk.......hihihi

No comments: