Wednesday, March 26, 2014

its not our call

jodoh pertemuan ajal maut semua di bawah kekuasaan Allah.
beriman kepadaNya
percaya kepada ketentuanNya

aku tatau kenapa lately rasa insecure.
rasa mcm tak sabar nak tahu apa next episod kisah ini..
dalam hati da dub dap dub dab memikirkan byk perkara.
tp aku kene yakin dgn aturan Dia.
sabar sabar sabar.. tapi betapa susahnya untuk bersabar..

mende paling susah yg aku rasa perit adalah mendidik hati sendiri.. perghh sakit woo.. berkali2 asuh pon still gagal..mcm2 agenda yg terpaut di kepala otak, tp aku kene akur hanya Allah sebaik2 perancang aturan hidup aku.. percaya kpd Dia.. Yakin dgn Dia.. Allah takkan bebankan aku dengan bebanan yg aku tak mampu tanggung.. percaya itu.. itu janji Dia..

sabar jaja, sabar byk2.. takde sapa tak sedih kalo apa yg diidamkan tak menjadi kenyataan.. tak de sapa yg kecewa kalo tak dpt apa yg dihajatkan.. tp da biasa kan alami perkara2 kekecewaan ini.. yosh2.. percaya dgn kekuatan diri.. kenangan silam membuat kita semakin kuat kan.. ok g lap air mata tu.. asik nangis je lately

No comments: