Tuesday, October 22, 2013

gambo2 perpisahan
hahaha mcm poyo lak.. tp ada aku kesah




Team BMC yg suwit


Saya dan ummi

adik2 ku team DELL


teman jenayah


Monday, October 21, 2013

pedas ke ayat ni

aku kasi kt rapik ayat ni :

aku ni.. selalu bawa watak hepi
sampai aku lupa.. dan kadang2 org lupa..
yg aku ada hak utk bersedih..

die terus diam...

hati yg terkesot

aku ni kekadang ngade juga.. tah kenapa aku kecik ati beno pada sorg budak ni. aku kan.. aku rasa.. bila dia janji nak confirmkan sesuatu hal. tp dia mungkir.. aku follow up pun xde respon.. aku rasa kecik ati sgt2..mend3 kecik je dan tak penting pun.. tapi terasa tak dihargai.. aku overthinking ke atau mmg sebenarnya pada dia aku ni bukan kawan.. aku hanya kenalan shj.

dan dia tak minta maaf.. ini menguatkan fakta yg aku hanya kenalan dia shj.. sbb kawan klo mungkir janji atau terlupa dia akan minta maaf..

da kene downgrade eh jaja.. takpe.. aku taleh paksa org utk suka dan nak kawan dgn aku.. mungkin aku tak setaraf utk jadi kawan dia.. ok nk bawa diri skrg..

Wednesday, October 16, 2013

The End

sebenarnya bila aku fikir2 balik.. tahlaa pemikiran bengong ni dtg bila Renew down..

bila mana.. aku taip the end sbb nak tamatkan satu2 cerita especially bila citer tu berkaitan dgn emosi. jarak masa untuk aku letak the end di mulut dgn dihati adalah satu jangka masa yg panjang, menyakitkan, dan merimaskan. aduhaii.. tabahlah duhai hati dalam mengharungi jangka masa ini..

------------rindu abah-------

aritu angah tetibe masuk bilik kt aku dgn mak tido (eheh aku klo balik kg mmg tido bawah tiak mak).. angah ckp, mak kite mimpi abah.. tangan abah patah.. berderau darah weols yg tgh mamai ni.. aduhaii abah kenapa.. abah ok ke di 'sana'.. pastu bangun pagi mak ckp pon mak mimpi abah.. mak ckp die pelok cium abah mcm biasa.. rindu sgt.. tapi abah diam je..

aku je tak pernah mimpi abah.. abah tak sayang aku ke?? kenapa abah tak dtg dlm mimpi aku.. abah tawu tak aku rindu giler kt abah..

----------------lelaki itu-----------------

dia yg setia mendgr semua kisah aku,
dia yg setia bercerita dgn aku,
dia yg resah bila aku tetibe senyap,
dia yg sudi berlawak bodo dgn aku,
dia yg ingat sebahagian perkara yg aku ceritakan,
dia yg berkongsi pendapat dan buah fikiran,
dia yg sgt baik bertanya khabar aku hari2,
dia yg sudi bazirkan masa remind aku byk perkara,
tapi,
dia yg tak pernah aku jumpa,
dia yg berlainan pegangan dan agama,
dia yg tak pernah ku kenal rupa parasnya..

terima kasih,
sbb baik sgt dgn aku,
sbb kawan dgn aku tanpa apa2 syarat,
sbb temankan aku dalam aku sedih dan gembira..

kita kawan selama2nya...

Sunday, September 22, 2013

tuka blog

aku tuka update blog kt http://warkahdariku.wordpress.com.. stress dgn blogger yg makin tak best.. citw baru akan diplupdate di sana

Thursday, September 12, 2013

coret coret kenduri

nak tulis coret2 kenduri adik aku yg berlangsung hari ahad hari tu

1. abes keje lewat malam.. nak drive balik malam tu mmg tak laa kan.. penat kut.. so tidur dulu.. siapkan kain baju. esoknya jam 6 pagi gerak. sampai homestay kul 830.. mmg btoi dorg kene nikah kul 9.. aku amek kunci homestay, iron baju dan zas2 g masjid.. sampai kt masjid, kene ceramah2 sikit.. pastu tok kadi ty pasal apa hajat ke mari la.. aku mcm pelik kejap.. da bawa hantaran borang2 bagai ni mesti la nak kawen.. apa laa soalan..pastu sebelom akad nikah die ty lg, sehari bape kali wajib membaca surah al fatihah, adik aku si alan tu mcm petak kejap.. hishh org da laa berdebar2, lg nak ty mcm2

2. lafaz nikah 2kali.. mmg lawak laa.. adaka dia ckp, aku terima nikah... dgn mas kahwin 1 ringgit tunai.. patut seratos.. oklaa buat lg skali. kali kedua ok smooth alhamdulillah.

3. bersanding mcm biasa.. cousin yg pengiring da cuak bila kene tahan tol.. tp ok laa.. berkompang makan2 mcm biasa. so kitorg pon zas2 laa balik ke jementah. OTW balik tu aku bawa tok bibik (atuk sedara) yg kepoh riuh dgn mak ngah aku.. borak borak (lebih kepada kene bebel) sampai umah.. salin baju dan setat merewang, org2 rewang da setat ramai.. aku stat kemaskan bilik pengantin.. kecewa kejap cadar mahal kitorg beli kt langkawi tu rupanya sarung bantal cuma 2 lai je.. hishh mana cukup.. pastu kitorg kemaskan pelamin.. kemas depan dan dalam rumah.. messy giler ok.. tolong mak buat rempah utk opor dan dalca.. kacau mak ngah potong kuih.. pastu mak masak sup kaki ayam.. perghh sedap wehh.. taim2 hujan gitu kan.. makan makan makan.. mcm biasa laa kan

4. malam tu pukul 10 aku da tido kt sisi katil bilik mak aku.. aku jarang tido lena kt bilik tu sbb bilik tu selaluuuu panas.. tp tah mcm mana mmg lena laa aku tido.. letih giler kuts..bangun2 kul 530am.. aku selalu bangun awal kalo kt kg..tp lepas tu tido balik laa.. heheh.. so pagi tu mak kata nak g pasar.. tp sebenarnya g kedai lorong 8 je. dekat je.. aku follow laa along dgn mak ke kedai, pastu singgah kedai makan beli roti canai dgn tapau teh tarik.. sarap dulu laa.. sampai umah, mak2 sedara da sampai. adik akud gn abg ipar aku da kene parut tgn kt mesin kelapa.. so mak aku habiskan parut kelapa.. org da stat masak2 apa seme.. kemas2. aku dgn mak sedara da setat masak utk hidangan pengantin

sambung esokkkk.......hihihi

Wednesday, September 11, 2013

saya ini berkuman??

kepada awak.. yg gigih nak ignore saya.. saya harap awak jgn salah faham lg.. niat saya adalah untuk membantu.. cuba nak menggembirakan awak.. nak awak tahu yg masa awak sedih, awak ada saya yg selalu risaukan awak.. saya minta maaf.. kalau slama ini saya rasa saya cuba membantu awak.. tapi sebenarnya saya merimaskan awak.. sorry.. saya takkan kaco dah.. saya janji.. janji pengakap..

rawatan senyap

silent treatment adalah satu cara yg baik utk avoid aku. terima kasih teman.... (*_________~)

Monday, September 2, 2013

sangat rajin update blog

kenapa eh sejak2 ni rajin lak nak update blog.. bukan apa.. aku rasa mcm org2 da benci nak dgr kisah aku.. aku pon rasa malas nak citer psl aku kt org.. kekadang tu rasa nak share, tp pikir2 balik.. hurmm nak share kt sapa

bal update good news pasal die.. die da pregnant.. alhamdulillah.. am happy for her.. tak lama da boleh nampak bal dlm bentuk ibu pula.. sure comel.. alhamdulillah lagi sekali

masa drive balik from Sg Petani, byk sgt mende yg aku fikirkan.. mungkin ditakdirkan kawan2 aku tidur lena otw balik ke KL sbb Allah nak sorokkan airmata aku dr dorg seme.. malu beb nangis dpn2 dorg.. fikir pasal keje.. fikir pasal hal kamikaze yg aku buat pd malam jumaat tu.. fikir pasal kenduri alan dsb.. but mostly fikir pasal hal kamikaze tu.. da naik masak otak aku fikir, betul ke apa yg aku buat.. apa sebenarnya maksud die.. memang aku ni takkan disukai org sampai bebile ke? adakah aku akan jadi forever alone?? rasa hopeless giler.. down gak arhh, tapi aku fikir balik, hati aku ni da lama tak bersedih.. selama ni pon aku lonely tp aku happy.. happy dgn hidup aku.. happy dgn aktiviti aku. now aku rasa messy giler, aku tatau apa yg aku nak kejar, apa yg aku nak dlm hidup, apa target aku dlm masa terdekat.. yg paling penting aku rasa semakin lonely sbb.. sbb abah takde bile mana aku perlukan org nak berciter.. it has been 3 yrs.. sunyi tu makin menggigit tangkai hati (ceewahhh), sampai aku jumpa org tu.. but i sing the wrong key for a start.. aku silap percaturan.. membiarkan rasa suka tu berbunga.. dan akhirnya mcm makan diri sendiri, dan menyedih kan hati aku..

fikir2 lagi, sebenarnya bagus gak bersedih hati ni.. sekurang2nya aku sebut nama Allah tu lebih dr biasa..da biasa bergembira, bila sesekali sedih buat aku rasa lebih sayang diri sendiri, aku tak harap org lain sayang aku.. cuma aku harap bile hati aku sedih, aku takkan lupa diri, semoga Allah lebih dekat dgn aku..

From Sg Petani to KL

semalam mcm mencatat rekod la, bila mana aku kene drive sejauh kira2 400km lebih secara solo, ditemani bunyi dengkuran teman2.

kitorg gerak balik pada jam 11:43 malam..pada awalnya buat perjanjian nak tukar driver bila kt ipoh.. tapi aku tgk syok je deols berdengkur, plus rasa nak cabar keupayaan diri aku terusss je laa drive.. hujan renyai2 dan kadang kala lebat, ditambah plak dengan lori yg super byk.. driver plat P yg tak ske kasi signal bile nak tukar lorong, mmg sgt mencabar ok.. aku tak faham ragam jalan kt sana so mcm cuak giler.. drive average 90km/j.. berenti utk toilet break 3 kali.. pastu da nak masuk ipoh da tak hujan, lega sikit tp masalah aku da hilang konsentrasi dan start ngantuk, jam kul 3:15 waktu tu.. aku da sedikit mamai, tatau bape kali terlelap seketika dan 2 kali terlelap hampir terbabas. siryes ngantuuukkk.. berenti kejap utk toilet break.. kasi basah2 muka, tengkok

alhamdulillah kul 4:35 am selamat hantar deols kt shah alam.. aku drive balik KD dan sampai umah kul 5:12 am.. tgk2 kak yan da siap nak masak utk potluck.. berborak kejap dan bummmm tidooo
series terasa sangat mencabar laa pemanduan kali ni.. namun aku puas hati, sbb aku rasa aku bukan sorg pengecut yg suka buat keje separuh jalan spt yg didakwa oleh sesetengah pihak.. hikksss