Saturday, February 27, 2010

sejenak berfikir perkara luar alam

semalam gaji.. yeayy...dpt wang hasil titik peluh,air liur basi, air hingus dsb..

semalam jugak menjadik penunggu tetap mesin atm.. menguruskan pelbagai transaksi bagi menyetelkan belanjawan idup..

pas tengok baki akaun, rasa mcm haiiyooohh..tak sempat gaji aku nak duk berkepok dlm akaun..da menyusut giler...

dalam menghabiskan sisa2 waktu kerja yg ada.. aku cam berpk.. heishh biler laa nak diternak oleh sesiapa ni..
maknanya, tiap bulan ada DIA yg akan bayarkan sewa umah, bil letrik, bil air, bil telepon, belanja topup, bil internet dan segala bil yg ada.
DIA akan isikan minyak (masa tuh aku da ada kete) utk aku g keje.. top up kan touch n go..isi air kat tangki.. pamkan tayar kete.. cekkan minyak itam dsb
DIA yg akan bayarkan insurans aku..
DIA YG AKAN KASIK AKU DUIT POKET...
DIA yg akan belikan barang2 dapor, sabun basuh, pad, sabun mandi,kolget, ajax fabuloso dan nila cap ujala dsb...

pendek kata laa kan...mcm terasa..aku nak keje tapi aku tanak uruskan kehidupan harian.. n duit gaji aku makan sorg..

tapi itu pandangan hari semalam....

HARI NI AKU KEMBALI INGIN MENJADI SI BUJANG YG BERDIKARI.. muehehehehehhe

No comments: