Monday, December 8, 2008

aidiladha teaser

yeahhhh teaser utk jamuan raya ini malam.... jom layann...aku masak sensorg arini... saja layan feeling masak sorg2... stat dr kul 12 sampai kul 7... wahahahahhah akulaaa.. da bleh bukak kedai ramadhan ni...
okeh ni jalan keje aku

1) memula buat kerisik

2) pastu rasa mcm tak produktip jeks... aku tukar tune masak kari sayur.. memula nak buat paceri terung.. tapi cam tak de kuah2 nnt berpasir jek tekak..so taraaa... inilah kari sayurrr.. selepas tuh aku buat kuah kacang(tiada dlm gambar)

3) sambil memasak kari.. aku kerjakan ayam daging.. cincang kecik2.. blend cili apa sumer.. aku gureng ayam....prengggggg...

4) sambil gureng ayam sambil aku potong sayur2 nak dibuat acar mentah... jaga2 dlm ni ada cili api...

5) lepas dpt feel nak masak rendang.. maka aku pon merendang laa dgn mengikut resepi ciptaan aku... taraaa inilah dinamakan rendang cikjaja...

6) pastu aku masak beriyani...pes taim beriyani aku tak mentah tak lembik..kire bleh lawan laa dgn beriyani mabeles dumex tuh... masa ni afif dtg bawak hayam....

7) pastu aku masak hayam kerutub(tiada dlm gambar)

so tgh sesiap2 nak tunggu tetamu dtg..... jom sesiapppp

2 comments:

Umie said...

Ya Allah, sodapnya semua lauk cik jaja nie...pos sikit...huhu

cikhajar said...

meh2 sini mangkuk tingkat.. bleh isi skali