Tuesday, December 30, 2008

sepanjang tahun 2008

setelah cik lily buat entry sepanjang tahun 2008 beliau..aku pon rasa mcm nak buat.. cuma malas nak upload gambo ajeks... ni yg sepanjang aku igt laaa...jom cek it out

1 januari
buat new year party bersama2 international student yg lain... n esoknyer g yufuin main snow.. merasaalaahh white new year

2 januari
my birthday yg ke 25..masa ni selebret sorg2... selebret ke..act aku buat keje bodo dgn propose sesorg...hahahaha (*^__^*) silly me..

16 januari
mulakan blogging di wordpress setelah bosan dgn blogger...masa ni aku mengalami senggugut yg melampaui batas kemanusiaan.. sriyes rasa spt nak tercabut nyawa... n masa ni gak pes taim sesorg tuh bacakan yasin kat aku supaya aku berenti bising2 sakit perut... hahah

20 januari
along aku emel bitau beliau tgh berbadan dua..aku cam terkejut..aikk da pregnant ke.. huihh aktifnyaaa... tapi aku hepi

21-22 januari
aku cam ada insomnia...taleh tido..so telah berjinak2 makan ubat tido.. hasilnya... amek ko.. sepanjang hari tuh sakit2 badan

24 januari
abang anas kasik novel..sungguh gembira skali.. erkk tapi mana novel tuh skrg erkk..

2 februari
hapiz msg blk..citer kan alasan yg bodo dan ta logik...geram aku... masa ni aku rasa mcm nak menampar jek die..tp die tader kt depan mata..terpaksa aku tampo skrin pc

6 februari -19 februari
exam penting yg menentukan masa depan... masa ni aku mmg fragile giler.. tp ada sokongan drpd ramai org2 yg dekat dan jauh membantu aku... alhamdulillah.. terima kasih

28 februari
igt tak aku ada propose sesorg masa besdei aku...tarikh ni adalah tarikh dia rijek aku.. act aku takder laa sedih ssgt kene rijek... cuma dlm hati ni ibarat belon kosong yg kempes.... hahaha n tetibe aku berubah menjadi pendiam...

sepanjang march
masa ni cuti sem akhir.. sibuk buat part time dan bergelut dengan masalah emosi... bal dan mas dan dob rancangkan supaya aku menjauhi dia.. 3hari jek laaa... tuh pon tader pape kesan... die tak penah sedarkan kewujudan aku...sedih tak???

31 march
along email..bitau abah masuk spital sbb heart attack... da tade harapan da... masa ni aku blank giler... fikiran kosong dan kosong.. mcm mimpi jeks

16 april
setelah simpan perasaan broken heart dan risaukan pelajaran sendiri dan kesihatan abah akhirnya aku demam.. ahhaha

april...
da stat sekolah.. da dpt juniour baru bernama khalid al walid... da lulus xm alhamdulillah.. da dpt masuk lab... dan abah pon dah sihat... kabus tebal yg mengelilingi idup ini semakin berkurangan alhamdulillah

sepanjang may
tader pape yg menarik berlaku... idup aku di sekolah dan di tokiwa.. buat keje part time.. sibuk mencari keje diwaktu ini tapi takder yg melekat.. blom rezeki aku.. dan happy dgr kawan2 lain da dpt keje..alhamdulillah

14 june
stat tgk euro 2008.. berjaga sampai ke pagi.. masa ni netherland lwn sapa tah.. mujur menang.. n permainan yg menarik dorg tampilkan

16 june
kenal sorg kawan baru... hurmmm ntah..die ajak borak aku layan jek laaa...boring sambil2 tunggu match euro ni setat..masa ini die flirt2 aku.. tp aku igtkan harmless flirt.. lyn jek laa

17 june
kene flirt laie..aku duk gelak2 jek...die ckp die sungguh2... owhh shitt aku benci nak igt balik kisah ni.. bleh tak kiter abaikan..

18 june
setelah abam joe zaleena n zatil diskas2 dgn aku..dorg setuju utk aku cuba terima budak tuh.. aku cam separuh hati gak laa nak terima.. tapi arghh layan jek laaa... aku cuba membuka ati dan cuba utk letakkan kepercayaan kat dia...

20june kul 1:10 tengahari
aku dapat novel ps i love you n where rainbow ends dr zatil... biler bc title novel tuh aku sedar yg aku da buat silap... aku tak patut terima mamat tuh... sepanjang hari aku pk.. yoshh aku da dpt keputusan.. aku da buat silap

20june malam
aku da ckp nak break..hahha.. so yg seterus2nya tuh takyah citer laa....aku benci kisah ni..

21 june
tembelang pecah..rupa2 mamat tuh ada makwe..n die just nak main2kan aku..babi btoi...

29 june
sorg kawan yg baik dgn aku mulai merenggang.. sbb die(rujuk januari 2).. tak sangka lak kawan aku pon menaruh hati sama.. act aku cam tak kisah pon.. sbb bukan aku dpt pon die tuh.. tp kawan aku sentap giler sampai nak putuskan kawan.. sedih.. yerr sbb laki kitorg putus kawan. tapi nak buat cemana... n sejak harini kitorg terus jadi renggang

30june
spain menang euro... mujur berjaga tgk final.. hasilnya sepanjang hari aku weng

19-21 july
stat bercamwhore di pagi hari.. summer da stat.. so mcm kene bangun awal pagi n berwebcam bersama2 budak2 chat.. dan da stat summer holiday...

23july
abam joe n famili2 ym buat gath semlm..aku just dgr citer.. terlepas satu event

28 july
setelkan masalah cinta bella dan bukang... n tarikh ni dorg kapel..alhamdulillah...

1 august
sis kay da melahirkan baby cik aboi.. yg dinamakan baby areesya maisarah.. panjang erhh nama.. tahniahhhh

6 august
stat berblogging balik dgn blogspot...

8 august
ramai yg kawen waktu ni.. urmmmmm tp aku g main2 dgn kak lina n the broods n bal kt nanasegawa

10 august
mamat (rujuk 20 june) nak rujuk balik.. macam babi

tarikh lupa
g ipk.. hikss.. ketemu sorg yg mempersonakan... hahha...

pastu g mandi laut..camping dsb

27 august
suprise utk konvo fatt...hepi tgk dia hepi]

31 august
hari merdeka.. yeayyy

1 sept
stat pose...

9 sept
dpt tajuk tesis

21 sept
ucapan selamat hari raya kuar kt redmummy

25 sept
hari perpisahan dgn keluarga2 di beppu.. sedih dan sayu... lepas ni tader laa sore budak2 ni jerit2 nama aku....

30 sept
dpt kamera baru.. yupppiiiiiiii

1 oct
raya aidilfitri...the bestest raya yg kitorg rasai... mmg meriah gilersss.... tak beringat punyer meriah.. alhamdulillah

4 oct
jamuan sambutan hari raya yg amat meriah..seronot2

10 oct
mid sem presentation.. perghhh mmg berasap giler.. skali tak pakai spek n masa present tuh mmg tak nampak apa.. alhamdulillah... segalanya berjalan lancar.. laie sikit jek jaja

13 oct
dpt kad raya dr geng2 kl10...gilers..korg mmg giler

15 oct
abah sakit balik... terlalu bekerja keras sepanjang ramadhan.. kene masuk spital...cuaknya ya Allah

17 oct
risaukan abah..tapi alihkan pandangan dgn buat kukis.. 1st time buat kukis

november
byk da ditulis di blog

disember
samalaaa

hahhahaaha jadik inilah kisah 2008 saya..
kesimpulannya:
ada masa saya break down n cry...
ada masanya saya tabah dan mampu memandang ke depan..
tapi alhamdulillah
saya disokong dengan insan2 yg sangat membantu
1) keluarga yg tersayang
2) oitafamily yg senior2 junior2 rakan sebaya dan sebagainya
3) sahabat2 chatroom kl10
4) rakan sekerja di tokiwa bakery

sepanjang 2008 :
saya terasa sangat lama masa berlalu.. terlalu panjang skali... menjadi orang dewasa ini tidak mudah.. apatah lagi saya baru melangkah usia 25 tahun... banyak benda yg saya sudah,patut,akan belajar... impian 2008 saya adalah untuk bahagia... dan alhamdulillah... saya bahagia sepanjang 2008..dugaan cabaran masalah dan kenangan2 indah sepanjang 2008 membuatkan saya bahagia...

impian 2009 (berusahalahh)
1) mac = grad
2) april = setat keje
3) july = bertunang
4) oct = kawen
berusahalahhhh.....hahahah

No comments: