Friday, January 14, 2011

amalkan ayat ini

sejak amalkan ayat ini

[HASBUNALLAH WA NI'MAL WAKIL]

yg membawa erti (maybe tak berapa tetap susunan)

cukuplah Allah sebagai pelindung dan penolong ku


alhamdulillah...

aku da rasa lega atas byk perkara
antaranya
1) kurang berasa tension di dlm kesesakan jalan raya. dan kurang menyumpah2 pemandu yg kurang berhemah
2) kurang berasa nak marah di atas perkara2 remeh
3) kurang berasa sedih bila diabaikan
4) kurang berasa bimbang terhadap perkara2 yg diluar bidang kuasa aku..
5) kurang menggunakan perkataan KALAU... kalau itu jadik ini. kalau ini jadi itu.. haa part tuh kurang..
6) kurang menggunakan perkataan negatif untuk diri sendiri

dengan membaca sepotong ayat itu, insya Allah hati kita sentiasa teguh terhadap Yang Maha Melindungi. Tidak berasa was2 dan yakin terhadap kekuasaanNya. Hanya kepada Dia tempat kita mengadu...

jadi yea kawan2.. saya tidak berniat untuk meriak2 ataupun takabbur.. tapi saya nak berkongsi setitik pengetahuan yg saya ada dengan kawan2 yg saya cintai...

renung2kan dan selamat beramal

No comments: