Wednesday, January 5, 2011

byknye mende nak citer

hurmm byk sgt laa mende nak citer.. tp tatau nak stat dr mana

apa kata kiter stat dgn berita baik from my bestie....alhamdulillah, die da dpt keje kt perak.. mengajar kt politeknik...
heppy for her... hopefully die akan bergembira di sana.. selama ni duk takut2kan die kut2 dpt ngajar kt machang ke ceruk ulu banat ke.. last2 dpt kt perak.. kire oklaa tader jauh sgt dr kl... gonna miss her so much... harap2 kt sana ada internet....

tadi tepon abah, da kawan balik.. kut, da minta maaf.. so next step adalah pujuk die kuar dr jengka tuh... memula mcm nak berkeras lg.. tp kelmarin dgn semlm 2 hari berturut2 eksiden dpn umah. agak cuak disitu sbb mana tau bile taim aku plak.. so langkah pencegahan adalah dengan mintak mahap dulu dgn beliau,.. kasik beliau lembut atiiii.. pastu slow2 pujuk utk kuar dr situ.. berusahalahhh...

cerita seterusnye
dpt offer keje kt bangi.. tp gaji die kasik adalah rendah sedikit dr skrg.. utk career wise mmg patut pon accept offer tuh.. tp utk money wise agak tak disyorkan laa.. kalo laa hal kewangan bukan kekangan utama.. mmg aku da accept laaa offer tuh.. sbb mmg aku tingin nak jadik planner balik.. tp perit dowh, bila mana kedudukan kewangan yg terpaksa diprioritikan dan terpaksa menetepikan keinginan...

tp taperlaa.. aku kene aim sesuatu bila aku terpaksa meneruskan keje skrg ini.. aim sesuatu yg aku btoi2 nak buat...aim sesuatu yg aku sukai.. agar aku tak terus2 terasa kerugian... mungkin kene stat research pasal 'satu' perkara dan laksanakannya dlm masa 2 tahun....

berusahalahhh berusahalahh berusahalahhhhh

No comments: