Thursday, April 16, 2009

the journey (berita baik)

Dear Siti,

Please be informed that you are short listed but we need to obtain release letter from JPA before we can offer you the job.

Please provide your JPA release letter to us as soon as possible.

alhamdulillah... berita baik untuk hari ini dari exxonmobil.. cumaa

CUMA.. apabila saya menelefon JPA...

JPA : kami tak beri perlepasan pelajar untuk bekerja di syarikat swasta selain daripada syarikat dari jepun dan korea..

saya : encik, ini jek offer yang datang ketika ini. saya sangat perlukan kerja ni. mereka cakap mereka akan offer sekiranya mendapat surat pelepasan atau penangguhan kontrak dr JPA..

JPA : awak kerja apa sekarang?

saya : saya sedang menanam anggur cik.. betul saya tiada kerja.. bagaimana saya nak bayar balik pinjaman yang saya buat sekiranya saya tidak bekerja.. tolong laa encik..

JPA : btoi gak tuh.. macam ni lah.. awak buatlah rayuan.. tapi saya rasa kalau awak buat rayuan pun awak tak dapat kut... ermm macam mana erh..

dalam hati : kalao korg nak kasik aku keje best gak.. ni korg pon tak offer pape.. eiii geramnyer

saya : encik, saya btoi2 merayu ni cik. saya da tader keje lain yg offer tolong laa encik.. plissssss

masa ni aku da putus harap.. cuma nak harap mak aku g merayu bagi pihak aku.. mak aku ni pandai btoi psaiko kan org...

JPA : mcm ni lah..esok saya cuba bawakkan hal ini kepada pengurus besar.. nnt saya hubungi awak esok boleh.. biler die nak surat ini..

saya : dia tulis as soon as possible..

JPA : baiklah.. saya akan cuba erkk esok saya telefon awak kembali..

saya : baiklah encik.. terima kasih...

JPA : sama2...

NOTAKAKIYGTAKPENTING: suara encik JPA ni kacak.. hikkksss...

kawan2 doakan semoga JPA ada belas ihsan terhadap saya yg tiada pekerjaan ini.. plissss YA ALLAH.. bantulah aku

3 comments:

Zatil Iman said...

babeeeeeeeeee
congratulation!!!
yeay!tahun nih bleh la merase org tu kasik duit raye kat saye si penanam anggur!
hahahaha

by the way,
aku call ko smalam
mak ko yang angkat phone
sile bagitau number telepon sbena bleh?

ndr said...

tahniah,, tahniah,, kaka doakan awak berjaya,,
tapi kaka rase better cik jaja menyerangkan opis JPA saja,, nanti janji encik JPA kacak hanye janji memalsu saja,,, selamat memajukan diri,,sekian

cikhajar said...

zatil: ni no taipon aku : 0179478419

sis ndr : thank you byk2.. doakan semoga encik JPA bersore kacak ni kasik saya surat ittew