Sunday, April 5, 2009

the journey (mak)

arini nak citer pasal mak.. ada kat umah along ni malu laa nak taip poyo2 cam dedulu... aku pon rimas tgk anak sedara aku bergusti.. rimas nak join skali.. huwahahaha best btoi bergusti dgn budak2 kecik ni...

arini aku nak ngumpat pasal mak aku.. huwahahaha mak aku tgh tido akibat keletihan mengerjakan kenduri org kawen...aku nak kasik dlm bentuk point jek laaa kan... malas nak menaip panjang lebar....

1) mak aku selalu sasul panggil aku kakak (panggilan kakak merujuk kepada adik aku, izzati).. abah pon sama.. kadang2 dorg panggil aku along.

2) mak aku sorg yg sangat sosial di kampung.. beliau selalu terlibat dalam kegiatan sosial seperti memasak utk kenduri kendara, mesyuarat jkkr.. marhaban merata2..dan sebagainya.. pendek kata kalo da 3 hari berturut2 org tak nampak mak aku mereka akan berasa aneh.. kemana laa kak yam ni pegi..

3) mak aku tader laa hebat sgt memasak.. tapi tah org suke kut masakan beliau.. pastu kalo kene puji tuh.. 4 minggu berturut2 beliau akan mengembangkan idung sambil bercerita psl org puji masakan beliau... sampai abah naik muak mendgr nya..

4) mak aku selalu mengadu tader baju nak dipakai.. tapi cantuman2 baju kurung yg da siap separuh jalan berjurai2 di tepi mesin jahit.. adakah ini dinamakan tiada baju nak dipakai??

5) satu2 perkara yg remeh mak aku suke buat double check.. kekadang da diterangkan berkali2 tapi dia tak tetap nak tanya jugak...mcm iklan burung punai ke burung merak tuh,

tapi pape pon.. saya lega kerana masih dpt menciom tiak mak saya... baunya masih sama spt dahulu

2 comments:

Umie said...

"tapi pape pon.. saya lega kerana masih dpt menciom tiak mak saya... baunya masih sama spt dahulu"

haahahahhaa... ko punye ending nie buat aku gelak besar jela....

cikhajar said...

hehehehe..btoilaaa..baunya masih samaaa