Wednesday, September 17, 2008

kadang2 hati ini selalu.................


ada masanya kita selalu tak bersyukur.. bila pandang keliling dan mendapati ramai insan yg tak seberuntung kita tapi kita masih tak bersyukur...kenapa erkkk.. kenapa susah sangat nak melafazkan alhamdulillah.. terima kasih ya Allah...

dan bila kita disakiti dan dilukai kita bertanya kepada DIA.. apa salah kita sampai jadik begini...ada masanya kita menyalahkan ketentuan dari DIA...adalah sungguh tak baik melihat sesuatu qada dan qadar itu dr sebelah matatanpa menyelami apakah hikmah disebaliknya juga tanpa muhasabah diri, apakah kesalahan kita yg lps2...

aku terfikir kisah seorang temanku.. dia merupakan seorang kekasih yg baik pada pandangan diriku.. namun pasangannya selalu (tak selalu sgt.. ni kali ke 2) menyalahkan kawan aku kerana tidak bersama2 ketika kekasihnya mengalami masalah dan sedang dalam keadaan marah.. padahal kawan aku ni duk sms (kekasihnya tak reply) duk call (kekasihnya tak angkat phone) dan msg kt ym.. tp alasan kekasihnya==>> saya tak dpt apa2 pun msg ym dari awak.. dan dia menuduh kawan aku ni tak prihatin apa semua.. adil kah begitu.. nampak sangat dia tak bersyukur kerana dikurniakan kekasih spt kawan aku ni..

bila terdgr kisah sebegini aku jadik sedikit sedih.. kenapa dia tak bersyukur kerana ada org sudi nak mencintai dia.. nak layan kerenah dia.. padahal kalo die tgk aku.. dan beberapa org lain yg tercari2 pasangan, dia WAJIB bersyukur dan menghargai pasangannya..bukannya buat perangai seperti itu.. aku dan sorg kawan lagi lihat sendiri usaha kawan aku tuh utk menjernihkan keadaan.. malah aku yg merayu2 jgn ko jadik balaci atas kesalahan pakwe ko.. tapi kawan aku tetap menjadi wakil antara kekasihnya dan org2 yg die sedang selisih faham.. meminta maaf bagi pihak kekasihnya...

aku berharap sgt agar dorg aman sentosa balik.. tak baik woo aniaya anak org mcm ni.. aku sedih atas kejadian ini.. aku berdoa agar dorg aman sentosa semula

1 comment:

Lina said...

camtula kalo lelaki dah memiliki perempuan..dia akan wat endah tak endah..dan kadang buat dek je..dia pk dia dah dapat memiliki..perempuan tu takkan lari dlm genggamannya..jadi sifat2 tak ambik tau, tak endah hati perasan dan hargai tu dah jadi perkara biasa....bila lom dpt memiliki pompuan tu,kemain lagi pijak semut tak mati....bila dah dapat lain lak citenye...