Thursday, December 16, 2010

travel log (mazman& nisa wedding) part bersanding








where were we???

owhh lepas akad nikah.. saya dan moknik setia menonong menuju kilang kerepek di parit sulong..
***********************************
selingan

saya : moknik, ko perasan tak mamat yg kat masjid masa kiter sampai tadik??
moknik pura2 berfikir dan menjawab
moknik : yg mana satu ehh..
saya : ala yg pakai spek yg ala2 botak sikit tuh.. ensem kann.. aku duk usha die jek tadik..
moknik : hooooo yg tuhhh.. toksah ckp laa aku mmg awal2 lagi da tgk..segan je nak citer kt ko..
saya : ciss aku ada rival rupenye
hahahaha kami gelak2 sepanjang jalan
************************************

menurut gps mak ngah, die ckp lepas trafik light di balai polis belok ke kiri.. tapi kami ini meredah segala trafik light yg ada sehinggalah tiba kembali ke rumah mak ngah.. eheh.. setelah berkali2 diterangkan akhirnya kami dgn gigih meneruskan perjalanan menuju ke parit lapis laman (kut laa namanya) sebelah parit senteng utk memborong kerepek dan kuih muih..

kami memborong dgn penuh napsu di dada... tak hengat punye memborong... setelah memborong kami kembali ke parit yaani utk majlis persandingan pulek... jadual persandingan adalah pada jam 2 namun kami sampai 30 minit lebih awal.. hurmm nak turun adalah segan.. jadi kami duk dlm kete sambil mentacap muka...


tunggu punye tunggu skali dengar paluan kompang.. saya dan moknik menjadi sgt gelabah apabila nampak pasangan pengantin yg bukan mazman dan nisa.. haishhh giler malu sekiranya kami salah rumah.. tp rasa2 betul dah.. lantas saya skali lagi mendail no winda dan bertanya.. owhh rupa2nya pihak pengantin perempuan juga membuat majlis menyambut menantu.. owhh mujur kami tak tersilap rumah perantin... kami menjengah rumah jiran untuk melihat mazman bermekap.... seriess wehh mazman mekap.. iskk tak caya plak.. meh sini tgk




amek nok..kelles kan, mazmang pakai lipstik .. mek sembah ratu gitu



dengan satu dialog sahaja saya sudah berkawan dgn akak andam ini.. ahahah mereka mmg sungguh kelakar.. bleh jadik member gituh.. disamping mengusik2 mazman bermekap kitorg pon mengusik2 gak akak2 andam ini..

tidak lama kemudian rombongan lelaki tiba.. saya dan moknik turun ke tanah kerana agak panas juga di dlm rumah.. kami berbual2 dengan mak mazman sambil mengusik2 dak winda dgn erkk ehemmm.. masa untuk berarak sudah makin tiba... winda tergopoh gapah mengagihkan dulang hantaran untuk dibawak..

mereka meminta kami si gadis2 ini membawak dulang hantaran, maka saya dgn moknik pon kenelah membawa dulang hantaran.. kami tergelak kekuat kerana inilah pertama kali kami terpaksa membawa dulang hantaran untuk berarak.. lagi pulak saya kene bawa dulang berisi buah2an yg sgt berat.. kami mengambil posisi yg strategik iaitu berada di dpn mazmang.. moknik berbisik kepada saya, mesti byk gambo kiter sbb kiter duk dpn mazmang

sungguh dulang yg saya bawa itu adalah berat.. jadi ketika menunggu pengkepit pengantin tawar menawar dengan penunggu2 tol saya menyerahkan dulang kepada adik mazman utk dipegang.. lama sungguh mereka di dpn pintu.. gilers ramai org menunggu tol.. mujur da bersedia...




setelah beberapa ketika kami dipersilakan masuk.. meletakkan dulang dan duduk di dpn pelamin.. melihat mempelai bersanding



yg duduk da sudah da.. yg berdiri tuh bile lagi??




selesai mengambil2 gambo kami dipersilakan untuk menjamu selera.. sekali lagi saya dan moknik dengan muka tatau malu nye telah menterjah di meja makan beradab... kih kih kih... pengantin tak makan lagi we ols da setat menyenduk nasik... lajuuuu jekk mencekik...[malahan moknik sempat berbisik dengan mengatakan lepas ni beliau nak merembat kek pulak]



=============================================
saya : moknik, meh laa rasa rojak buah ni.. sedap btoi
moknik :tanak (sambil buat muka)
saya : series moknik sedap
moknik mencubit sedikit rojak buah itu dan sedikit dan sedikit dan akhirnya berbisik kpd saya
moknik : ni kalo xda org lama da aku tonggeng mangkuk rojak ni sbb nak hirup kuah
=============================================

selesai makan2 minum2 kami berbual2 dan mulalah nak beransur2 nak pulang.. sementara menunggu mereka2 bertukar dulang saya dan moknik masih sempat

mengambik berkat di pelamin gituh



ibu saudara mazman menyuruh kami mencuri daun sireh namun moknik menolak kerana malu.. ehehehehe yelaa tuh moknik.. saya dan moknik mengangkat dulang yg ringan sahaja untuk dibawa pulang.. namun sementara menunggu mereka2 yg lain kami sempat melunasi hajat moknik yg disuarakan ketika makan tadik iaitu :



dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim, kami menghijack kek pengantin mazman n nisa.. yeeehahaaaaaa...

setelah selesai segalanya, kami bersalam2an dan berpisah disini.. insya ALlah jumpa lagi di kemaman.. saya dan moknik kembali ke rumah mak ngah dan bersiap sedia untuk memenuhi hajat moknik selepas ini..

bersambungggg zassssss

No comments: