Saturday, August 16, 2008

adik2 ku dan rokok

act aku baru balik drpd tgk wayang dan 3 hari outstesen kat celah2 bukit di beppu..
act da lama pending citer ni.. tp rasa nak citer gak...

hari tuh along citer mak menangis.. aku mcm terkejut laa jugek kann... kenapa mak menangis... ada sesuatu terjadik ke... along pon sambung citer... mak terkantoi kan si azim isap okok kt bilik belakang...

aku berganda2 laa terkejut nyer...our sweet azim..adikku yg paling cemerlang dan tak byk kerenahnya... yg buat aku lebih terkejut laie sbb azim mengakui yg die stat isap okok dr umo 16 tahun...means dr f4 laie..sungguh laa aku terkejut giler..dan sedikit sedih... adikku yg paling comel baik dan bijak pon sudah terjerumus ke lembah okok ni... cpt kan masa berlalu...

azim ada share citer dgn along aku..die ckp ada budak pompuan yg nak kat die tp die terpaksa rijek sbb tader duit.. kesian kan azim.. naluri dia yg ingin bercinta tersekat .. dia beri alasan yg kalau nak bermakwe ni nak kene pakai duit byk... nak deting laie..tgk wayang laie.. sms laie.. calling2 laie..top up laie.. dsb... biler pk2 betoi gak apa yg die ckp... cemana nak kapel kalo tader duit nak kuar deting apa sumer...

pastu aku pon ckp kat abah.. kesian kan azim...die cemerlang dlm pelajaran tp byk mende yg die tak dpt.. aku rasa dia mcm kekurangan kasih sayang sbb da besar2 ni pon die kekadang nyelit n kiss mak aku...so aku ckp laa kat abah.. kasik laa azim kelonggaran.. beri izin dia smoking tp jgn smoking dlm umah.. n make sure pointer die maintain or lebih tinggi... n no xtra budget utk okok...he he he.. abah ckp hurmm tgk laaa cemanaaa...

apa2 pon aku harap n doa sgt agar adik2 aku tak salah pilih kawan dan tak salah pilih haluan hidup...masing2 semakin membesar.. dan semoga Allah membantu mereka meneruskan hidup ini..amin...

************************************************
kisah pasal isk akan ku olah selepas aku dpt cuti nnt.. terlalu panjang untuk diulas...sabar yaaaa

No comments: