Saturday, January 17, 2009

citer hari ini

sebenonyer hari ni aku kene keje.. jadi bekerja lah aku dengan penuh ketekunan...
memula aku kene keje 5 jam.. skali chief ckp ada sorg takleh dtg bekerja.. so waktu rehat punyer rotation jadik tak seimbang.. so aku dengan penuh dedikasi nyer offer laa diri sambung laie sejam... huhu skali tgh tekun bekerja.. dlm kul 11 lebey pale aku jadik dung dang dung dang.. rasa nak tercabut medula oblongata aku(sayalah pelajar biologi yg cemerlang)..kemudian pale mmg pening giler.. tgh2 pening tuh da tibe waktu rehat aku.. maka berehatlah aku selama 15 minit..

al kisahnyer masa rehat tuh.. bleh plak pale aku tak pening.. elok jekkkk beliau berfungsi..aku da mcm eii pale ni..sekali aku jotos kang..pastu aku sambung rehat selama 5 minit.. hhaaha nama pon senior kann... pas tu aku sambung keje.. dan alhamdulillah makin elok lak pale aku..laie dekat masa nak balik.. laie lega lak pale aku... huhu mmg sungguh getek pale ku ini......
*******************************************************

update kisah keluarga...
1) adik da bleh bawak moto...asyik2 duk preng sana preng sini... beliau pon da masuk persatuan kompang mengompang di jengka itu.. maka beliau akan mengompangkan org yg akan menaiki pelamin... dan org yg nak bersunat..

2)adik da nak upsr... afiq da nak spm... mak ckp die kene berulang ke kl sbb nak pantau budak afiq.. chitpoodahhhhhh alasan jek tuh nak merendek kat kl...huhu aku dulu kt mrsmkt mak aku dtg skali jek.. abah aku dtg 2 kali... masa mendaftar n masa nak abes sekolah.. tuh pon masa daptar mak aku tak pegi...idup jek aku....

3) timah(besfren dr sek ren) da nak kawen... whuahahahahahahah.. pastu mak ckp jadual kenduri beliau full sehingga bulan 5... ko bayangkan sampai ke bulan 5 mak aku da kene book utk berewang marhaban berzanji dsb... aku pon dgn penuh takzim berkata

aku : tak apalaa skrg ni mak "menanam" laa.. by the time kiter nak kawen nnt mesti senang sbb ramai yg nak "membalas"..jimat sikit nak buat kenduri.. tader ssh2 nak ajak org merewang..salam keruk pon mesti mantap punyerr *sambil membayangkan aku diarak menuju ke pelamin*
mak : oooo yeeeeeeeeeeeee.....mcm tuh yerrrrrr*speechless*

4) mak aku tak kasik bawak tedi bear byk2...huuuuu beliau ckp nnt buat semak umah jek... kat bawah katil die penuh tedi bear *ko bayangkan mak aku simpan anak patung aku bawah katil*.. pastu mak ckp amat(nama adik) pon rajin bawak mainan anak patung dr korea(sbb beliau selalu ada exchange prog dgn student korea)..pastu suh ks kt cucu2..tp cucu2 nyer laki.. maka aku dengan jahatnyer berkata

aku : mak soh laa along beranak laie anak perempuan... huwahaha *dlm ati berdetik..apa ko igt along ko tuh mesin cetak bayi*
dan sekali laie mak aku speechless sambil ngekek2 ketawa

5) mak aku ckp..kalo aku blk sana hari keje.. mak aku suh blk kg naik bas??? whatttt *sambil menterbeliakkan bijik mate*..naik bas?? korg bayangkan barang aku berbondong2 soh angkut naik bas metrojaya..bayangkan skrg... pastu lak mak aku ckp okla okla... ko nak mak tunggu kt klsentral ke klia?? whattt mata aku kembali terbeliak..klsentral??apakahhhh?? pastu mak aku ty abah aku..aku kenal abah aku..komfomesyen beliau akan sampai ke klia.. yuuhuuu.. dan ati ku tertanya2.. kenapakah ibuku agak kejam terhadapku *mengejip2kan air mata menahan tangisan*

6) mak aku ckp laie(byknyer mak aku ckp arini).. kalo ko keje dkt umah angah bleh ko tinggal kt umah die.. mak da tader tempat nak lepak kt kl tuh.. abah malu singgah umah angah sbb ada kawan die(angah aku tinggal dgn kawan die)..

aku pon : haa iyelaa...tp sama jek kalo kiter masuk umah angah.. kawan die pon ada gak..sama jekk
mak : alaa kalo ko masuk umah angah..kiter halau laa kawan die kuar ..hahahaha
aku : *speechless*
owhh ibuku yg kejam...

7) aku : mak kalo kiter blk nnt mak buat kenduri tau
mak : aa boleh2..buat makan tengahari pastu ajak org2 bawah ni...
aku : tapi belanjawan dr mak laa erkk.. huwahahah
mak : *speechless sambil gelak kekek2*

kesimpulan drpd 28minit perbualan dgn mak aku.. yess..kami saling merindui.. huwahahahah bajet laaa kannn...

so selamat hari ahad

2 comments:

Darab Dua said...

lu ckp lama28 menit dekat tepon tuh tak jadi panas ke telinga?
gua kena skali, ckp 10 menit saja.
hah! dh tak sedap. lain macam rasa panas.

cikhajar said...

mau tak panas. rasa ada mende meleleh kat tepi tinge... hahaha

tapi takkan nak pancung perbualan mak kan.. mau kene tuduh si jaja anak derhaka