Monday, January 19, 2009

masa berlalu (kenangan di melbourne)

kenapa aku imbas balik kenangan di melbourne...sebenarnya tadi aku burak dgn sorg akak yg aku kenal di sana... beliau sedang mengandung dan ramai kenalan2 yg aku kenali di sana pon sudah berkahwin dan sedang mengandung.. secara serta merta aku menjadi terlalu rindukan kenangan di sana..

aku ke sana bersama ain... knp aku g sana.. sbb konon2nyer nak ubati hati yg kecewa kerana cinta bertepuk sebelah tangan... konon2 aussie ni havoc dan bleh laa aku buat keje giler...
jom kiter sergah kenangan2 di sana
di dlm flight dr nagoya ke kl.... kitorg berada di atas laut china selatan
di klia aku dan ain disambut oleh semua keluarga dan sanak saudara ain beserta juadah yg enak2.. owh yaa kitorg tak stay kl...kitorg singgah(ceewahh singgah) kat kl.. maka dengan penuh kenikmatan kitorg ngap ngup ngap juadah yg dibawa.. terima kasih keluarga ain
penerbangan dr nagoya kul 11 lebey..sampai kl kul 5 ptg.. kl kul 945 malam sampai melbourne 7 pagi... haa amek ko seharian dlm flight... ko tgk betapa pucatnya muka aku akibat jet lag... sampai2 disana kitorg disambut oleh student sana... so persinggahan pertama di brunswick.. mcm pekan seremban.. tp best laa... jakun sungguh aku disana
so hari pertama kitorg dengan suke2 hati telah berjalan2... di dpn taman kt tepi parlimen... kitorg silap musim laa igt da sejuk tp panas laie.. cheh tp pagi ni maji sejuk
di dpn windsor hotel... jakun2
ni kat flinder street...berdekatan dengan federation square
pastu member aku bawak g chadstone... best woo shopping kompleks tu.. pastu kitorg naik bas g pekan clayton sbb member aku nak beli tempat letak pinggan.. die ala2 pekan koboi laa.. tp lengkap sbb ada jual cili api sec longgok... giler kagum
pastu kitorg dioffer utk dibawak jalan ke philip island... pastu stop kat anzack beach...lawa wehhh pantai ni.. ombak die besar..sesuai utk org surfing
pastu g taman ada byk kangaru... pastu kitorg g tepi laut dan last skali g penguin parade.. kt situ tempat penguin paling kecik di dunia mendarat malam2.. best giler tapi taleh amek gambo... tp nasib aku baik sbb aku dpt amek gambo penguin tuh petang2
comel jek patung ni..tp tah sapa tah yg letak puntung rokok kt mulut die....

okeh aku ckp kan yg aku g sana konon2 nak ubati luka di hati... kunun2 nak buat sesuatu yg giler... nak hentam.. nak release tension... niat nak menyetan tuh sungguh tebal skali... tapi sesampainya aku disana... aku disambut dgn kata2 alhamdulillah.. pujian2 kepada Allah dsb... aku mcm tersentak... seriesly terasa g melancong kt mesir lak... rupa2nya ini yg Allah aturkan dalam hidup aku... membuka lembaran perkenalan antara aku dan mereka2 ini...
dan alhamdulillah silaturrahim yang tercetus antara kami masih berkekalan... dan aku gembira mengenali mereka2 ini... terima kasih kalian...

No comments: