Monday, January 5, 2009

saya dan kanak2 jepun

suatu kisah pada tahun 2004

di joyfull shikido
budak jepon pandang aku dengan tak berkelip sambil bertanya
igirisu jin desu ka?? (awak org english kah)
iie mareshia jin desu yo (tidak saya org malaysia)
sambil senyum mesre kat budak tuh saya pon blah... hikkkkksssssssss kenapa kahhh

kelmarin di tokiwa
srg budak dgn atuk die tgk saya.. beliau membaca nama saya... hajar...
kemudian beliau bertanya
hajar san wa furansu jin desuka (hajar adakah awak org perancis)
sambil tersenyum kelat nak aja saya mengaku..tapi saya tidak boleh menipu
ii mareshia jin desu (tidak saya org malaysia)
heeee jiji mareshia tte doko?? (ooooyeke..atuk malaysia katne)

owhh malaysia tourism lakukan sesuatu supaya kanak2 ini tahu dimana malaysia... tapi yg part org perancis tuh aku rasa nak tergolek giler...

adakah kanak2 itu melihat aku org perancis yg ada iras2 thierry henry???

2 comments:

Unknown said...

lucu bila baca story u ni hehehehe

cikhajar said...

hik hik hik....bdk2 jepun mmg cute