Friday, October 17, 2008

choc chips kukis

semlm saya risau sgt2.. demi Allah saya amat2 tak selesa...utk mengalihkan perhatian saya terhadap perkara2 yg berlaku pada 15 oct... saya pon buat kukis..

memula saya g everyone(upss jgn makan dlm)... pastu saya beli butter paling murah dan plain choc bar yg paling murah... pastu kong kang kong kang saya bertukang di dapor..eheh bukan dapur tapi di dining hall....

iyer rakan2, saya terlupa membawa garam dan terpaksa meminjam garam cik bal.. haa kawan2 itu adalah bekas garam cik bal kiter...dlm resepi ini buat kukis kene letak 1/4 sudu kecil garam yaa.. time kasih cik bal kerana meminjamkan saya sedikit garam..dan saya tgh mengayak tepung sambil menonton tv...

masih dalam kondisi mengayak tepung... ya saya masih amatur dan saya memerlukan kertas yg terdapat resepi di atasnya sebagai petunjuk..resepi kukis ni mudah jeks..tayah pakai telur.. n alhamdulillah choc bar yg cik bal hiris kecik2 bentuk segi empat tuh tak cair di dlm oven dan di tapak tangan.. ianya cair di dlm mulut

taraaaaaaaaaaaaaa hasilnya... mas dan cik bal kata mcm rasa kukis femes amos... bdk2 china cakap ermmmm sedappppp... saya punya komen... alamak termanis plak aihhh
sekarang saya sudah pandai buat kukis dan choc moist cake yg dibakar di dlm rice cooker... tapi sayangnya bentuk kukis saya agak huduh... hahahaha

sekian laporan memasak dari saya.. sapa2 nak panduan resepi silalah g kat www.myresipi.com ada byk resepi mudah dan enak yg bulih dicuba try test...

jumpa laieee

No comments: