Saturday, October 4, 2008

sambungan kisah hari raya

sambungan kisah raya

oklaa...saya membuat sambungan kisah hari raya...selepas kitorg beraya kt kaikan.. pastu tunggu 2 org manusia yg terbongkang di pagi raya.. kitorg pon bergerak menuju ke umah koe.. ketika itu pekan dan kak lina da bersiap sedia tanda tempat kt sana.. pastu sampai2 jek nampak family ejey da sampai saya... pastu kitorg pon masuk laaa membawa hidangan yg ditapau.. kak farahjua membawa ketupat palas lemang dan kuah lodeh utk dinikmati bersama(ayat skema giler..hangguk btoi)tapi sayangnya tader gambo kt umah koe...uhuk2.. masa ni aku sibuk makan...ruti canai dgn kari mamak yg koe buat mmg mabeles... dorg makan sampai licin.. pastu kitorg duk menguis2 kacang pistachio dgn hebatnya.... thanks yaa koe...

selepas lepaking kt umah koe.. kitorg g umah dob.. tahun ni umah dob menghidangkan berbalang2 kuih raya... sampai beli balang kuih raya laie tawww...dlm byk2 tuh kitorg menuju kat jajan mamee dan jajan super ring.. mmg nostalgia sungguh jajan tuh...see.. byk kan kuih raya dob... ngap ngap ngap dak2 ni makan...

balang kuih raya dob

muka bahagia di aidilfitri

masa ini jua kamera baru ku da abes bateri..huwaaa.. kitorg pon ngap ngap ngap disini.. dan pekan n kak lina n famili pon bergerak ke umah afif utk menanda tempat..tp kitorg melepak2 laie kt umah dob.. sayang nak tinggalkan kuih2 byk yg enak2 belaka (ponggah tatabahasa tak btoi)

pastu da lamaaaa kat umah dob.. kitorg bergerak ke umah afif dan dumex...utk gambo2 kt umah afif dan dumek bleh laa tgk kat sini di umah afif beliau menyediakan soto yg enak.. bersama aksesori soto seperti ayam gureng.. suun gureng sambal kicap dan daun kucai..hihihihihihi (gelak supan santun) tak lupa jua spegeti dan air oren...alahh sayangnya tader gambo masa ni.. terharu gak laa tgk kesungguhan anak2 teruna ni memasak... tak sangka dorg da besau da skrg ni.. pandai da menyediakan hidangan sebegitu.. bangga dan beruntung mak ayah dorg dpt anak mcm dorg ni.. lama kitorg lepak2 kt umah afif... kitorg melangkah ke umah pekan plaks..

di umah pekan..aku dgn bal stop kejap kat convinience store(kombini) lepaskan isi2 tangki seblom direfill.. masa ni masing2 da mabuk kepayang... hahahaha muka masing2 stim semacam jek...tapi demi aidilfitri yg setahun hanya sekali..kitorg bersemangat beraya...kak lina telah menyediakan lontong murtabak dan kuah kacang...memandangkan tangki aku kosong..maka aku pon melahap laaa dgn gembiranya...sriyesly..eventho aku ni org johor yg sepatutnya menggemari lontong..tp aku tak penah dan takkan sentuh lontong di raya kat kampung... tahhh mmg tak menggoda selera langsung...tapi i kennot help it laa biler nengok lontong kak lina seksi semcm jeks naik stim lak aku... plup plup aku mencedok sedikit demi sedikit.. ermmmm dappppppp.... lepak2 pastu dak2 ni diskas psl jamuan raya sabtu ni... aku cam pening2 kepayang tp molot taleh stop mengunyah... pastu pong pang pong pang.. kitorg pon pulanggg pada pukul 1034 kitorg sampai kaikan
*********************************************************************

open house...

sebenonyer boleh jek buat entry satu laie.. tapi saje ngade tanak seperet kan... ngada kan saya kan kan kan hahah.... oklaaa semlm bertempat di umah afif kitorg setat masak memasak..ketika ini keadaan fizikal dan mental saya dlm keadaan yg amat lemah dan saya keletihan..juga kerinduan *pura2 blushing...shite*.

okeshh.. kitorg pon cincang2 hayam nak dibuat sate hayam,hayam masak merah dan hayam bbq.. wahh menu nyer ni penuh dgn hayam... tp sriyes syok pakai pisau umah afif... zas zas zas aku potong daging lembu 3 kg sorg2... perghhhh terasa cam tgh lapah daging org lak masa tuh..mmg indah perasaan ketika itu(apa yg ko merepek ni setan) pastu aku pon zas zas zas zrumm (bunyik blender berselang seli dgn sore org) masak laa rendang... tapi sayangnya santan lakkk salah beli..terbeli lak serbuk kelapa.. so zrumm (bunyik caldina merah merempit) zufar dgn kay pon balik kaikan amek santan (comel jek kan naqib dan anak usrah sek men bersama2 g amek santan) pastu nganga laa tunggu santan sambil melayan happy tree friends(kartun yg comel tapi kejam giler)...pong pang pong pang (bunyik sore org seriau tgk hepi tree fren) pastu santan sampai.. aku pon sambung merendang dgn tak bape jayanya... pas rendang siap aku rasa aku kennot tahan satu perasaan yg lahir dr hati (rasa nak balik umah segera) maka aku salam2 sumer org (pompuan ajeks) dan challo bette balik...

sampai umah rileks2 sat.. burak dgn fatt sebab nk ilangkan rasa kureng enak dlm ati ini.. pastu aku pon buat laa kek coklat.... pong pang pong pang... dlm kul 3 kek coklat siap.. aku pon makan nasik lauk ayam masak kicap (masak nasik dan lauk ketika tgh buat kek.. hebat tak aku)
maka aku pon tido....bangun pagi buat topping utk kek coklat... tp whipped cream aku tak mengeras laaaaa kambing gurun btoi... maka aku persembahkan hasilnyaaa...

kek coklat aku

apdet satu jeks sbb ada byk gambo lain utk diapdet....pastu aku cam malas nak rush2 tambahan lak mata mcm melekat bulu mata pelesu yg berat.. so aku soh dak2 ni pegi duluk dan aku bum sambung tido... sori laaa taleh g awal2 sbb nnt perasaan libang libung aku melarat2 lantas mengganggu emosi org lain... so aku tido n bangun semula kul 12...huwahahhaah melampau tak?? melampau kan kan kan.. so aku siap2 iron baju iron tudung iron muka.. ehekk tak laaa.. mekap2 bagai.. angkut kek dan bawak g naik train...

arini aku agak nyampah lak biler org jepun tgk aku mcm aku ni ratu cantik dunia.. kok ye pon aku sangat cantik arini..jgn tenung aku sampai mcm tuh.. so sampai tokiwa aku pass kek kat aichan dan kt nabe san.pastu sampai kat simpang memula aku amek keputusan utk balik.. tp nnt timbul kontroversi lak kangg. pastu terus jalan kaki menuju ke kaikan sambil menyumpah2 org yg pandang aku sampai nak berbuntang bijik mata..benci btoi..

sampai kaikan ramai ty kenapa lambat.. so alasan diva aku pinjam.. "sori laa ada hal tadi".. huwahahah kiwak btoi kan...so aku pon amek mangkuk cedok cedok cedok dan ngap ngap ngap dan srup srup srup.. terkujat giler tgk kek coklat moist yg byk... huwahahahah mmg heaven laaa.. memandangkan mood aku masih terumbang ambing aku pon dgn egonyer tak amek gambo foods... ampes btoi kene tunggu org lain upload gambo food.. makan2 burak dgn org2 indonesia dgn org jepun dgn org melesie..pastu agak2 perut da santak aku pon mengambil keputusan utk mengurat anak2 panjang (panjang adalah nama manja senior aku ya kawan2) .. agak mengambil masa gak laa nak ngurat dorg 3 beradik tuh...

cara2 mengurat anak2 panjang

mula2 kene pakai bantuan mama dorg utk mengurat anak2 nya...jenuh gak ni nak bergambo ni.. kene mak dorg pepujuk dorg yg malu2 tapi mahu ittew...

usaha ke 2..ngurat yg sulung dahulu

pastu kiter ngurat lak anak sulung panjang.. ini namanya sarah.. umo da 7 tahun.. da anak dara da die ni.. comel sungguh..die da besar da..so kiter bermesra dulu dgn dia.. ehh esok hepi besdei sarah... sarah chan..tanjyoubi omedetou...kak aisyah mintak aku burak2 dgn sarah dlm base melayu.. tp aku lak cam malu2 nak ckp base melayu dgn sarah..hahaha cam harem jek saya...

usaha ke 3..ngurat yg no 2 plak

haa biler da mesra2 dgn sarah.. kiter bermesra lak dgn yg no 2.. namanya afiya... da besar2 ni die jadik sorg yg pemalu plaks... da umo 5 tahun da die ni.. comel jeks.. spt yg kak aisyah ckp..afiya ni suka menyanyi.. hihihi die pon nyanyikan lagu ponyo2 utk aku... thanks girl...afiya dr kecil suka bergambar... nnt ada masa aku buat entry gambo afiya dr kecil.. mmg comel...die ni lebih kepada jawa..hihihi kecik2 laie da ble makan sambal...

usaha tangga kejayaan

yeahh akhirnya dpt gak mengurat anak teruna panjang neh...meh byk sikit gambo anak teruna panjang ni..nama dia asyraf.. pandai posing asyraf ni.. hihihi comel...

ini die yg mintak nak amek gambo sambil menutup mata.. wahh very the next top model.. da pandai posing bagai..
pastu die mintak nak buat peace plak.. so layankan laa sementara dia da mesra ni,, kang die nyombong kang terkulat2 aku nak tekel balik..anak2 jepun mmg suka buat peace..

pastu die ckp nak buat peace kat 2 belah mata dia.. hahahaha comellll kannn geram tgk die....seronok sungguh die main2 masa ni...
pastu tak sabar nak balik tapi mak ayah die tak balik laie.. hihihii masa kecik2 asyraf ni tak de ckp sangat.,.maybe masa tuh die tak sihat sgt.. da besar sikit ni nampak cergas sungguh..alhamdulillahh


last pose dr sarah..aku mintak die melompat.. tapi die nak melompat dari tangga.. yoshhh lompatttt... tapiiiiii....

sicomel ni pon nak ikot kakak die plak..tapi die tau kemampuan dan keberanian diri.. die melompat dr satu anak tangga ke satu anak tangga yg lain....dlm byk2 gambo.. ni jek yg nampak die melompat.. comel sgt bila dia berusahaaa... hihihi

ada byk laie gambo sebenonyer.. tapi sambung sat laie sbb nak masak nasik gureng pedas... nyam nyammmm...

to be continued

No comments: