Monday, November 10, 2008

adik saya yg paling ensem

siri mari mengumpat ahli keluarga sudah kembali... taraaaaaa...skrg ini saya nak mengumpat mengenai adik saya yg paling hensem...memandangkan beliau ni selalu perasan beliau laaa paling ensem jadik susah gak laa nak snap gambo die ini..kadang2 geram dgn beliau ini... meh saya perkenalkan beliau... nama beliau mohd azim bin a rahman...skrg berumur 19 tahun dan masih bujang trang tang ketang ketang...komfom tiada makwe dan hal ini sudah dijamin oleh bunda ku...
kitorg memanggil beliau azim...beliau merupakan adik saya yg ke berapa erkk.. 1 2 3.. haa adik saya yg ke 3..adik angah saya yg ke 4 dan adik along saya yg ke 5...anak ke 6 mak abah saya.. hehhe panjang lebar lak mukaddimah...sekarang beliau menuntut di upm kursus sains pertanian.. mak ckp da grad nnt bleh mintak keje dgn felda.. jadi pegawai muda..
saya sendiri kurang igt cemana kelahiran azim ni.. tup2 tau beliau da kuar.. hihiih... tak sedar pon.. maybe ketika itu saya masih kecil laie.. yg saya tahu.. ketika beliau masih bayi di malam jumaat beliau nangis mendayu2 sambil mata terpandang siling... sedih pilu beliau menangis...abah pangku beliau dan berzikir dan suruh kitorg baca skali...masa tuh makcik2 aku ada skali.. aku cuak dan nyuruk blakang abah..dh laa ada bau kemenyan..*masa ni br aku taw kemenyan tuh apa*.dipendekkan citer rupe2nyer malam tuh jiran kitorg mengasapkan keris*mak aku yg ckp*.... tatau laa apa azim nampak masa tuh kan.. eii takutttt lak
okehh meh perkenalkan dgn azim...beliau tiada keistimewaan pape kecuali melepek mcm kain buruk...asal duk umah asyik tido jek kejenyer.. skrg ni beliau tgh cuti sem.. mak soh duk umah keje kat kedai runcit sini.. kalu tak asyik tido jeks...azim tak pandai masak.. tahap survival beliau agak rendah kerana selalu berada dlm zon selesa.. otak beliau pandai laaa dikalangan adik2 laki kitorg..masa kecik2 beliau kadang kala dpt wang lebih dr makcik pakcik kerana beliau comel.. mak ngah aku panggil beliau budak ensem.. malahan pakcik aku pon offer diri nak jaga azim masa kecik...tp mak abah tanak.. susah senang biar anak2 dpn mata katanya...dr kecil azim tak suke tunjuk yg beliau tuh study...selalu study bawah katil.. tak pun die akan katup lampu dulu.. pastu baru bukak balik.. aku ngendap bilik dorg baru aku nampak..owhh azim tgh study.. mak sgt gembira masa azim dpt 5A upsr sbb mak sendiri tatau tahap azim macam mana di sekolah.. beliau takkan benarkan mak cek buku sekolah.. sampai bertarik2 beg sek dgn mak..
oh yee ada satu keistimewaan azim.. akan dpt kalian tgk di gambar bawah... azim masa tingkatan 4 beliau suka usap2 betis sambil menayangkan bulu betis yg da panjang.. katanya beliau da jadik lelaki sejati sbb ada bulu kaki.. memula aku tak paham apakahh pentingnyer bulu kaki utk lelaki ni.. tapi pas budak2 oita berbincang mengenai kumis misai janggut dan jambang baru aku tau.. beliau juga perahsia orangnya.. cermat dan pandai simpan duit.. takde masalah disiplin di sekolah.. tu biler beliau kantoi isap okok dgn mak.. mak nangis... sbb tak sangka beliau pon isap okok.. tapiii... aaa tak pelaaa asalkan tak buat mende2 jahat... dan asalkan pointer beliau sentiasa meningkat..
haaa berckp ttg keistimewaan azim... di bawah idung beliau ada taik lalat idup.. besar lak tuh.. huhuhu haaa inilaa muka azim tuh...aku rasa beliau mcm kurang kasih sayang mak ketika kecil.. so biler da besar2 ni beliau suke nyelit bawah ketiak mak masa mak tgh baring.. tak pon duk cium2 bahu mak.. sampai mak rimas.... tapi takperlaaa kasik can... biarkan laa asalkan ko bahagia... azim selalu bersikap sweet dgn aku masa kitorg kecik2 dulu.. spt.. masa aku f2 aku masak asam pedas yg langsung tak sedap.. tapi beliau ckp sedap jeks.. bleh ditambah nasik tuh 2 kali... masa besdei aku yg ke belasan tawon.. mak masak sedap sikit masa tuh.. n buat kek marble *tak mampu nak beli kek aising*...cuma beliau jek ckp...acik selamat hari jadi *sambil buat muka malu2* hihih famili kitorg mmg tak praktik wish2 hepi besdei sambil kiss muah2.. so biler dpt ucapan dr adik beradik mcm agak tacing gak laaa...
satu perkara yg buat kitorg fedap dgn azim adalah nak bawak die outing dan nak tunggu beliau siap2.. masa kt mrsm muadzam dulu abah paling tak suke nak bawak azim kuar outing.. nak g ziarah beliau pon rasa berat jeks sbb nak tunggu beliau kua dr dorm tuh kadang kala bawak masa sampai dkt sejam...buat announcement berkali2 pon beliau tak dgr... tension jeksss... kt upm laie laa.. kekadang baru kuar tol tuh da call sesiap.. laie 5 minit nak sampai.. tuh pon kene tunggu 15 minit lebey... ada skali tuh aku tepon die tak angkat.. soh angah call tak angkat.. pastu suh kezen kitorg nama lily call..baru angkat...ampess...mmg sepanjang malam tuh kene bahan dgn kitorg...pastu lily pecahkan rasie sapa yg azim suke.. hummmm ada taste gak budak azim ni *igtkan bute mata hati*... suke awek yg genit2 gittew...

dlm byk2 adik beradik kitorg azim rapat dgn afiq.. tatau laa skrg masih rapat ke tak.. tapi dr dulu dorg ni rapat.. jarak umur tak beza sgt...afiq skrg 16 tahun... azim 19.. so ada pape dorg ada terkukik2 berdua.. tanak share dgn kitorg.. kekadang kitorg curious apaa laaa yg dorg citerkan ni.. tapi hampehh tader nyer nak citerrr...tapi takpelaaa.. asalkan korg bahagia

budak yg pendiam jgn disangka tidak player.. azim ni nampak jek pendiam.. tapi suke ngushar awek gak.. igtkan tawadduk sgt... tapi takat getek2 dgn kitorg jek laaa... kekadang kitorg fewiit kan awek tuh pastu smer org pointkan kat azim..tandanya azim yg feewiit.. hehehhe jahat tak???
selain drpd pendiam..azim gak pemalu.. suh g kedai beli belacan pon malu.. rasa nak tempeleng ajes.. ni keje kat kedai runcit ni tatau laaa pemalu laie ke tak..

ini sahaja citer mengenai adik saya yg paling ensem.. hahaha tader laa ensem mana kan.. tapi dikalngan 5 adik lelaki aku beliau laa yg paling ensem..jumpe laie nnt ddi ruangan ngumpat yg lain

1 comment:

mOmU said...

loh T.T sian adeq kamu....harap2 dia dpt ampun kn dosa2 kamu