Monday, November 3, 2008

entry 2 (g beli barang)

hari jumaat tuh saya dan afif g beli barang utk open campus day..kitorg dijadualkan akan masak bihun tomyam...jadi inilah bahan2 utama utk buat tomyam....thanks utk misskim diatas resepi beliau... tapi sayangnya saya tak cukup bateri utk buat kronologi sebuah tomyam..lain kali erkkk...so hari ni kitorg g a price..sebuah kedai yg ada jual barang2 dr luar negara

sos ikan dan paste tomyam..bahan utama nak buat tomyam

tom = udang.... so udang menjadik bahan paling utama dlm pembuatan tomyam..kat sini udang frozen dijual ikot saiz..so kitorg amek yg murah laaa kan

sebakul bawang besar dijual dgn harga 480yen (rm12++) kedai sayur ni murah2... sayur gemok2 dan banyak dan segar2.....


pastu kitorg g kedai 100yen shop baru iaitu seria.. tapi kenapa saya amek gambar ini... haaa inila kedai kotemaru....tidaaakkkk saya tidak mencarut.. tapi memang nama kedai ini kote maru..... kedai ni jual okonomiyaki dan sebagainya..dan agak enak dimakan
jadi inilah aktiviti saya di tengahari jumaat..

No comments: