Saturday, November 29, 2008

kisah pembunuhan di kampung ku

taraaaa seram tak tajuk??? well ini kisah benar yg terjadi pada hari jumaat malam sabtu

kat kampung ku di jengka 13 ada laa sepasang suami isteri india.. sang suami bernama chandran manakala sang isteri bernama.. erkk sapa erkk kunun2 nama dia aci..si chandran ini agak weng sikit orgnya... tetapi alhamdulillah dibukakan pintu hatinya untuk memelok islam.. bertukarlaa chandran kepada nama mohd kamal, tapi isterinya si aci tidak mahu convert..maka berpisahlah mereka sementara menunggu kes mereka di pertimbangkan di mahkamah syariah dsb..

pekerjaan diorg selain menjadi peneroka felda..mereka juga ada membuka kedai runcit..tapi memandangkan mohd kamal ni agak weng sikit jadi aci laa yg menguruskan kedai tersebut..

kisah menarik mengenai mohd kamal...dibulan ramadhan beliau menjual mercun secara haram.. kemudian beliau g repot polis ckp budak2 main mercun dan bising memekak.. sedangkan mercun itu beliau yg jual.. kan tak psl2 kene saman...

okeh kembali kepada kisah asal... si aci ni dgr gosipnyer menjalankan bisnes sec utang dgn along india bagai... beberapa bulan lepas da kene carik dgn along india...

dipendekkan citer laie.. pada malam jumaat tuh si mohd kamal ni bersembahyang isya di masjid.. selesai sembahyang isyak beliau mengadu kepada tok imam...

"tok..saya banyak pelik laa... ini hari aaa kedai saya satu hari tutup.. saya intai2 saya ada nampak itu isteri saya punya kaki terbaring.."

tok imam tergamam lantas menghubungi abah aku dan merepot mengenai apa yg mohd kamal ini cakap... abah aku double gamam (beliau agak gemuruh jiwa sedikit) lantas terus membuat laporan polis.. ketika itu berita ini sudah tersebar di seluruh kampung dan ramai penduduk telah ke rumah aci tersebut tapi abah aku dari jauh pesan kat dorg ckp jangan sentuh pape..kang korg lak kene dakwa.. biar polis yg buat keje... setelah polis tiba dan gung gang gung gang dan ketemu lah jasad aci tersebut yg telah dipancung kepalanya...*grr seramnya* kerja2 membersih mengambil gambar bla bla sumer selesai dlm pukul 3 pagi...

ada sorg saksi telah tampil memberikan keterangan... beliau ckp pada petang tersebut beliau g beli kertas manila kad (saksi mungkin pelajar sekulah) beliau cakap ada 3 org lelaki india di kedai tersebut.. igtkan sedara mara aci tuh... beliau memberikan wang dan sorg lelaki india mcm terketar2 mencari duit syiling tak jumpe2.. agak lama baru jumpa... beliau mengerling ke dalam rumah yg lagi 2 org tuh da berpeluh2 kt dlm umah mcm tergamam2.... tapi saksi ini tak syak pape.. tah2 dorg baru pas main bola ke apa ke kan... maka siasatan terus dijalankan..

aduii seramnyaaa wehh.. dah sah2 pasni kuar lak citer antu ada aci tuh jalan2 kat serata kampung.. susah laa adik aku nak g kencing malam2 ni kang... tapi kan... buat aku terpikir gak... semudah itu jek nyawa kiter bleh melayang.. owhhhh seramnyaaa

No comments: