Sunday, November 30, 2008

jempot minum

hari ini hari ahad...setelah berminggu2 kehabisan bekalan dapor maka hari ni saya dan bal g ke pasar membeli barang2 dapor... tapi seblom tuh kitorg singgah kt restoren kuarge dan singgah utk makan

nyammmm jempot minum... air ini bernama matcha ore (green tea latte) sedap tauuu.. mmg mabeles sungguh.. dan saya syorkan kalian yg suke lepak starbuck silalah oder minuman ini.. perghhhhh skali minum terus terlekat..srupppp shedapp maaa

pas makan ngam2 dan burak2 kitorg pon pegi laa markyou(pasar sayur dsb) membeli barang2 dapor.. tapi seblom tuh g kedai ubat bernama midori utk beli sabun basuh sabun mandi syampu dsb...

kat markyou.. hikss ternampak abang markyou yg sukakan saya *mamfus ada yg muntah ijau neh* tapi kesian abang itu muka beliau pucat..beliau demam.. heheh terus capai bakul dan menuju ke tempat sayur2an....

haa ini nama dia hotate coil..ataupon scallop coil.. dedulu kak fuza selalu gurengkan utk saya ketika saya menempek kat umah beliau.. sedap laa.. bleh laa nak buat gureng2 isi perut..asal nampak mende ni jeks mesti tingat kat kak fuza... kui kui kui... kalian2 kalu tatau nak isi perut apa silalah menerai mende ni.. sedap taw...

ini yg saya beli utk hari ini... act pakcik sayur tokiwa (nama supermarket) ada offer kat saya kalo nak sayur apa2 ckp laa kat beliau... nnt beliau simpankan utk saya.. tapi hari ni saya tak kerje so tak dpt laa sayur murah ( dan ada kalanya free..alhamdulillah) so belilah ini barang.. semenjak bal dgn mas pindah masuk kaikan(hostel) ni saya dpt merasai perbezaan hidup seblom dan sesudah kedatangan mereka iaitu:

sebelum
1) masak tak pernah ada sayur.. kalaau ada pon peratusannya sangat sedikit
2) tak pernah sukakan kentang yg dimasukkan di dlm kari,kurma dsb
3) jarang beli buah2an

sesudah
1) skrg ni kalau masak mesti kene ada sayur.. kalo tak rasa tak sedap makan
2) selepas mula makan kurma yg ada letak kentang yg bal masak terus saya rasa saya bleh makan kentang di dlm lauk
3) sudah mula membeli buah2an yg bagus utk penghadaman

owh mereka berdua sudah mengubah corak pemakanan saya menjadi lebih baik....

dan juga mereka telah mengubah saya menjadi sorg yg rajin membeli ikan...

tapi hari ni tader ikan yg menggoda napsu... nak ikan merah atau ikan parang.. bleh masak asam pedas... nyummmm..bestnyer ikan2 kat jepon ni adalah dorg da siap siang.. ada yg blom siang tapi kalau da dasar pemalas mcm saya ni kannnnnn... saya beli ikan yg blom disiang dan saya pass kat org ikan suh dorg siangkan... huwahaahah siap cuci laie..kalo yg bersisik tuh dorg buang sisik terus.... best2.. tayah bergelumang dgn darah2 ikan yg membuatkan tangan gatal2...

satu laie perbezaan pabila dak2 bal dgn mas masuk kaikan... act saya yg terpengaruh... mas tak terpengaruh langsung... iaitu

minum susu........................
tapi hari ni susu kegemaran da sold out... bencik btoi... ada satu laie susu yg saya suka.. tapi mahal 40yen drpd susu kegemaran saya...huwahahah berkire tak saya??? kensel laa susu tuh... so saya beli susu lain.. tatau sedap ke tak... act dulu tak de kisah kalo ada susu ke tader ke.. tapi semenjak bal duk kaikan ni... setiap minggu kene ada susu....

inilah program hari ahad saya....hiksss patut kah saya tukar tajuk entry arini kepada... pemakanan sihat anjuran bal dan mas.....

notakaki : tadi g bayar kt kaunter abang tuh... eventho terpaksa beratur... tak kisahhh

No comments: